Lassan az önvezető rendszerekben is kezdenek felzárkózni a hagyományos márkák, igaz, a többségük apróbb lépésekben halad: a Honda egyelőre csak Japánban biztosítja a limitált hármas szintű önvezetést, most pedig a Mercedes Drive Pilot rendszere kapott zöld utat a német hatóságoktól.
A rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán, dugókban és nagyobb, egyenletes forgalom esetén a sofőr már foglalkozhasson mással is a vezetésen kívül, ám az értékelést végző KBA hatóság azt egyelőre nem döntötte el, hogy a rendszer működhessen-e egészen 130 km/h-s sebességig, illetve, hogy végezhessen-e automatikus sávváltásokat. Az ENSZ iránymutatásában szereplő technikai követelmények a KBA szerint mindenesetre teljesültek.
Markus Schafer, a Daimler technológiai vezetője szerint a Drive Pilot jól példázza a márka automatizált vezetés iránti elköteleződését, a következő - és egyben legfontosabb - két piac, ahol engedélyeztetnék a funkciót, természetesen Kína és az USA lesz. A döntés értelmében Németországban a márka zászlóshajójának számító S-osztályban már 2022-től elérhető lesz a technológia, külön megjegyezték, hogy Németországban 13100 kilométernyi olyan útszakasz található, ami alkalmas a Drive Pilot használatára.
Videós S-osztály tesztünk: