Kanada nem épp villanyautó nagyhatalom, de úgy tűnik, ezen szívesen változtatna, még ha nem is ront ajtóstul a házba. Most a Project Arrow EV-hez érkezett pár kedvcsináló kép és néhány technikai információ.
Az autót az Automotive Parts Manufacturers' Association, vagyis az APMA készítené, amely magában foglalja az ország alkatrészgyártóinak 90 százalékát. Az APMA vezetője, Fraser Dunn elmondta: mintegy 400 gyártó szívesen részt venne a fejlesztésben. Továbbá kanadai kormány is 3,9 millió dollárral támogatja a projektet.
Az Arrow méretben a Tesla Model X és a Tesla Model Y között fog elhelyezkedni tervek szerint. További különlegesség, hogy míg a legtöbb gyártó távol-keleti gyártóktól szerzi be az akkumulátorait, az Arrow esetében ezt hazai forrásból igyekeznek majd megoldani.
A dizájn már a korai képek alapján is elég letisztultnak és sallangmentesnek ígérkezik, ami egybevág a tervezők szándékával: a mai hobbiterepjárókat túldíszítettnek tartják, felesleges műanyag kiegészítőkkel, amiket az Arrow esetén szeretnének mellőzni.
A fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek az önvezetésre is: úgy számolnak, hogy minimum hármas szintű önvezetési funkciók kerülnének már az első modellekbe is. A tervek szerint 2022 végén már a vezethető prototípus is elkészülhet, a nagyközönségnek pedig a 2023-as CES-en mutatnák be az újdonságot.