Az Ikarus gyár a mátyásföldi telephelyén épp félévszázada, 1971. december 20-án adta át az első két kísérleti 200-as sorozatú, 260-as és 280-as típusú autóbuszokat a BKV részére. Előbbi a GA 95-86, utóbbi pedig a GA 95-87 forgalmi rendszámot kapta. A járműveket az Ikarus egy éves tartampróbára bocsájtotta a BKV részére. Az Esti hírlap aznapi kiadása így számol be az eseményről:
A 280-as csuklós busz hossza 16 és fél méter. Esetében harmincöt ülőhellyel és 112 állóhellyel számoltak a tervezők. Mikor találkozhatunk a forgalomban is a ma átadott két busszal? A nagyobbik a 12-es vonalára, a kisebbik a 144-es járathoz kerül, ötvenezer kilométert futnak úgynevezett vonalterhelési próbán.
Az Ikarus 260-as már 97, a 280-as pedig 147 utas befogadására alkalmas. Ezen új Ikarus típusok megjelenése a fővárosban, hatalmas előrelépést jelentett a fejlett nagyvárosi tömegközlekedés felé. A 200-as Ikarusok a Rába szintén új, 192 lóerős D 2156 típusú motorját kapták meg. Ez a típus volt a BKV első nagy sorozatban vásárolt automataváltós autóbusza. Új Ikarus 200-asokat a BKV húsz évig, egészen 1991-ig vásárolt. A fővárosi közlekedési vállalat, összesen több mint 1700 darabot szerzett be a világ máig legnagyobb darabszámú autóbusz sorozatából.
A budapesti utcaképnek hosszú ideig meghatározó járművei voltak a sötétkék-szürke színű Ikarus buszok, ez az autóbusztípus és annak színösszeállítása összeforrt a fővárossal. Ez nem is csoda, hiszen több mint tíz évig a BKV autóbuszállománya csak és kizárólag ebből a két típusból állt. Az elmúlt években a BKV sok száz 200-as Ikarusát felújította és napjainkban is több tucat van még forgalomban.