2021-es Teslákat 2017-es akkukkal valaki?

2021.12.21. 14:23

A Jalopnik kapta fel a hírt, hogy a Tesla demóautó címke alatt árul Model 3-asokat az USA-ban. Több államban is felbukkantak a hirdetések, Denverben, Austinban, Honolulun, Portlandban, Los Angelesben és Miamiban is hozzá lehet jutni ilyen modellekhez, többségük kevesebb mint 1000 mérföldet futott. 

2021-Tesla-Model-3-2017-battery-pack-sales-page

Nem annyira apró betűs rész is tartozik a hirdetésekhez, amelyből kiderül, hogy az autók 2017-ben készült akkupakkokkal vannak szerelve, ezek valószínűleg az alacsony futásteljesítmény ellenére is degradálódtak az azóta eltelt időben. Egy tanulmány szerint minden villanyautónál nagyjából évi 2,3 százalékos kapacitás-veszteséggel kell számolni függetlenül attól, hogy az autót használták-e vagy sem; ez egyébként nagyjából egybecseng a Tesla által megadott veszteséggel: az oldalon 12 százalékos mínuszt írnak. A meghirdetett Model 3-asokban így sem kell szorongani a kilométerek miatt, többségük ugyanis a kétmotoros Long Range verzió, ami a degradációval együtt is 500 kilométer körüli hatótávot jelent. A demóautók árán viszont nem látszik a kompromisszum, ugyanúgy ~60 ezer dollárt kérnek értük, mint az új akkumulátorokkal szerelt, nullkilométeres társaikért, ám az óriási kereslet miatt valószínűleg így is sikerül majd őket elpasszolni.

Valamennyi kockázatot azért hordoznak az autók, ugyanis 2017-ben még a cég vezérigazgatója, Elon Musk is gyártási nehézségekről, "gyártási pokolról" twittelt. Az autókra a Tesla alap, a műszaki átadástól számított 4 évre vagy 50 ezer mérföldre szóló garanciája vonatkozik - az akkumulátorok 70 százalékos kapacitása mellett. Ám mivel a cégnek nincs sajtóosztálya, az nem derül ki, hogy pontosan mit is jelentenek az apróbetűs részben leírtak ("demóautó"; "az akkupakk teljesen új volt a jármű elkészültekor"), pedig ezek fényében a vállalt garancia is új árnyalatot kaphatna.

Ha érdekel, milyen időt fut egy Model 3 a népi szlalomversenyünkön:

Nyitókép: evannex.com