December elején engedélyezték Németországban a Mercedes S-osztály hármas szintnek megfelelő vezetéstámogató rendszerét, a Drive Pilotot, eközben Japán már a négyes szinttel kacérkodik kormányzati szinten. Ez különösen nagy szó az ország lomha bürokráciájának ismeretében.
Rábólintottak a német hatóságok a félig önvezető Mercedesekre
A Drive Pilot már tudja a hármas szintű önvezetést, így bizonyos helyzetekben már nem kell az útra figyelnie a sofőrnek.

Japánban jelenleg a hármas szintig van engedélyezve az önvezetés, ez azt jelenti, hogy normál körülmények között, például autópályán képes a jármű az önálló közlekedésre, ám az összetettebb szituációkban átadja az irányítást a sofőrnek. A Nikkei vonatkozó cikke szerint a haszongépjárművek között már vannak olyanok, amelyek tudják ezt a szintet, a személyautók között pedig a Honda mutatott be először ilyen rendszert. A négyes szint komoly lépés, magas automatizáltságként szokás hivatkozni rá: az autó rossz útviszonyok között is képes közlekedni, tud reagálni pl. megkülönböztető jelzést használó járművekre, emberi sofőr egyáltalán nem is szükséges hozzá. A teljes önvezetéstől az választja el, hogy csak jól feltérképezett és/vagy előre beprogramozott útvonalon használható.
Valódi önvezető autókat ad el a Honda
Egyelőre óvatosak, száz Legendbe kerül be a 3-as szintű önvezető csomag, amely lehetővé teszi – egyelőre autópályán – hogy a sofőr ne az utat figyelje.
Japán is könnyebb terepen vetné be először a négyes szintet, 2023 márciusáig főleg a ritkábban lakott, vidéki útvonalakon közlekedő buszokon vezetnék be, 2025-ig pedig - amikorra elég adatot gyűjtöttek a már közlekedő rendszerekkel -, országszerte további negyven helyszín szerepel a tervek között. Ekkorra már személyautók és teherautók is közlekedhetnek a négyes szintű rendszereikkel.
A törvényjavaslatot a jövő tavasszal esedékes országgyűlésen tárgyalják, amelynek értelmében az adott prefektúra közbiztonsági bizottsága vizsgálhatja meg a rendszer megvalósíthatóságát, és adhat ki rá engedélyt. Az üzemeltetőkre is nagy felelősség hárul: távfelügyeletet kell fenntartaniuk, és vészhelyzet esetén képesnek kell lenniük késlekedés nélkül személyzetet küldeni a helyszínre.
Az engedélyezéshez és az üzemeltetéshez szükséges képesítés részletei később lesznek kidolgozva, az önvezető autók működését és biztonságát a Föld-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium vizsgálja majd, tehát rengeteg akadályt kell még leküzdeni az első maguktól ingázó buszok megjelenéséig. Mindenesetre jelentős lépés, hogy hamarosan a törvényhozás előtt lesz az ügy, vagyis immár a mérnökökön múlik a siker.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

