A 997-es generációból már készített egy modern klasszikust a Porsche, egész pontosan Sport Classic-nak hívták a különleges verziót, amelyet a Carrera RS 2.7 inspirált és amelyből alig 250 darab készült. A 2010-es bemutató óta, tehát több mint tíz éve nem vették elő a nevet, de a Németországban készült kémfotók szerint a mostani, 992-es generáció esetén ez megváltozik.
Az autó nagy vonalakban a 911 Turbo S-en alapul, tőle kölcsönzi az első és hátsó lökhárítókat, de eltérnek abban, hogy a szélesítésekről hiányoznak a hűtőnyílások. Az új Sport Classic sajátos eleme lesz továbbá a motorháztető, a dupla-buborékos tető és a kacsafarok hátsó spoiler, utóbbi kettő a 2010-es Sport Classicon is megvolt. A prototípuson látható felnik helyett valószínűleg Fuchs-stílusúak kerülnek a végleges modellre.
A motorról egyelőre csak spekulációk vannak, valószínűleg a Carrera GTS-ből ismert háromliteres duplaturbós boxer kerül bele 473 lóerővel és 569 Nm-es nyomatékkal. A filozófia szintén a korábbi Sport Classicé: a vezetési élményen lesz a fő hangsúly, amit a csökkentett súly, hátsókerékhajtás és kézi váltó biztosít. Az előddel ellentétben azonban a 992-es Sport Classicból több készülhet, körülbelül 2000 darabról szólnak a pletykák. A bemutató valószínűleg jövőre lesz, a piacra bocsátás viszont egy évvel későbbre várható, mivel akkor lesz a szellemi ős Carrera RS 2.7 bemutatójának 50. évfordulója.
Nem a legfrissebb videónk, de a Porsche színe-java felvonul benne:
via carscoops.com