A csiphiány miatt csúszik a McLaren hibrid szuperautója

2021.12.29. 17:18

Idén év elején derültek ki a részletek a McLaren legújabb szupersportkocsijáról, az Arturáról, amely túlzás nélkül új korszakot nyit a brit márka történetében. Szakít a korábbi megoldásokkal, és teljesen új alapokra épül, ideértve a saját gyártású szénszálas utascellát, a 120 fokos hengerszögű V6-ost, és az ennek besegítő, a váltóházba épített villanymotort.

8

A 680 lóerős rendszerteljesítményű sportkocsi mindössze 1496 kilogrammot nyom, alig nehezebb a benzines 720S-nél. Cserébe a tisztán elektromos hatótáv csupán 30 kilométer, a 7,4 kWh-s akkucsomag jóvoltából. Az eredeti tervek szerint már az idei harmadik negyedévben megkezdték volna a gyártást, sőt az Év Autója hosszú listájára is felkerült az Artura.

Csakhogy a csiphiány a McLarent sem kímélte, így el kellett halasztaniuk a gyártás beindítását és az első példányok leszállítását. Amíg csak lehetett, igyekeztek kivárni, de végül meghozták a fájdalmas döntést: 2022 második felére halasztják a kezdést. Erről az Automotive News számolt be egy meg nem nevezett McLaren bennfentesre hivatkozva.

Ez persze nagy érvágás a márkának, hiszen fontos szerepet szántak volna az újdonságnak. Nemcsak a modellpaletta felfrissítésében, hanem az összeladásokban is sokat vártak tőle: 2022-ben az értékesítések mintegy negyven százalékát tehette volna ki az Artura. Jelen állás szerint csak júliusban indulhat az összeszerelés. Az autó ára 226 ezer euró körül alakul, vagyis idehaza a százmilliós kategóriába kerülhet.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.