1000 kilométeres hatótávot ígér a szuperhatékony Mercedes

2021.12.30. 10:30

Ezer kilométer villanyautóval, egyetlen töltéssel meglehetősen hihetetlenül hangzik. A Mercedes-Benz legújabb projektje viszont azt hivatott bemutatni, hogy lehetséges. A Vision EQXX névre keresztelt prototípust már korábban belengették, várhatóan januárban le is leplezik, most pedig elindítottak egy videósorozatot, amelyben a fejlesztés lépéseiről, nehézségeiről és az eredményekről beszélnek.

01

Amellett, hogy természetesen rengeteg hangzatos megfogalmazással igyekeznek megnyerni a nézőket, ki lehet hámozni néhány érdekes részletet a videóból. Egyrészt azt, hogy a cél nem egy hatalmas akkucsomag megalkotása volt, azt mondják ugyanis, hogy kellően nagy aksival bárki meg tud tenni bármekkora távot. Sokkal inkább a fogyasztás minimalizálása, a hatékonyság növelése mozgatta őket.

Azt ígérik, nemcsak laboratóriumban, hanem akár valós körülmények között is menni fog a rekord teljesítése, ehhez pedig a természet erőit állítják maguk mellé, úgy mint a napenergiát vagy a szelet. Említik az állatvilág aerodinamikus formáit, a madarak, a cápák és delfinek testét is. Noha a videóban elhangzik, hogy az autó még meg sem mozdult, egyelőre nulla kilométernél járnak, azért ne dőljünk be. Nyilván nem azért kezdték csigázni az érdeklődést, hogy a végén felsüljenek, a háttérben minden bizonnyal már sikeres tesztek állnak.

mercedes-benz-vision-eqxx-teaser

Roppant szerényen amúgy úgy fogalmaznak: a Mercedes-Benz feltalálta az autót, most pedig éppen újra feltalálják azt. Annyit azért érdemes megjegyezni, hogy eddig arról beszéltek, az EQXX képes lesz egyetlen töltéssel megtenni a Peking és Sanghaj közötti távot, azaz 1200 kilométert. Időközben valahol lealkudtak ebből kétszázat, hiszen most az ezer kilométeres villanyautót emlegetik – szó se róla, ez is elég meggyőző teljesítmény lenne.

Az első videóban egyelőre csak lepel alatt látszik az EQXX, illetve egyetlen másodperc erejéig megvillantják az elölnézeti képét. A második részben ugyanakkor már más szögeket is mutatnak. Kitérnek a folyamatos huzavonára a mérnökök és formatervezők között, a végeredménynek ugyanis nemcsak hatékonynak kell lennie, de jól is kell kinéznie. A kilométer-számláló ezúttal 425-ig, majd 638-ig szalad fel, végül 723-nál áll meg.

A következő napokban, hetekben vélhetően újabb részletek derülnek ki a videósorozat következő részeiből, de a bemutató pontos idejét még nem tudni.