800 ezer Mercedes lehet tűzveszélyes, megoldás még nincsen
A gyártó megpróbálta diszkréten csak a tulajdonosokkal tudatni, hogy ne használják az autóikat, ha lehetséges, de a német Bild kezébe jutott a levél.
A Mercedes üzenetében az áll, hogy a vízpumpa lehetséges szivárgása miatt egyes alkatrészek túlhevülése, és így a tűzveszély lehetősége sem zárható ki. Épp ezért a kérdéses autókat igen óvatosan, és minél ritkábban javasolják használni, ameddig nem cserélik a kérdéses alkatrészt.
Az ügyben az a csavar, hogy olyan alkatrész, amely nem hajlamos a meghibásodásra, egyelőre nem készült, azaz ahogy a gyártó fogalmaz, a visszahívás még nem lehetséges, bár dolgoznak a megoldáson.
A probléma egyes GLE és GLS (167-es gyári kód), C (205-ös kód), E (213-as kód), S (222-es és 223-as kód), E kupé és kabrió (238-as kód), GLC (253-as kód), CLS (257-es kód) és G (463-as kód) osztályú Mercedesek egyes változatainál fordulhat elő, bár hogy pontosan melyeknél, az egyelőre nem derült ki.
A Bild becslése szerint összesen úgy 800 ezer autóról lehet szó, és bár a Mercedes egyértelműen igyekszik értesíteni a tulajdonosokat, a használt, többször gazdát cserélt autóknál ez nem feltétlenül sikerül.