A francia-japán vállalatszövetség élt már szebb napokat: az elmúlt években új cégvezetési struktúrát kellett kialakítaniuk, és ettől a fejlesztések mintha háttérbe szorultak volna. Ám úgy tűnik, a szövetség egyelőre egyben marad, sőt, megpróbálja beérni a konkurenciát.

A villanyautó-gyártás úttörői az utóbbi években ezen a téren maradtak le leginkább, és amúgy is szinte kötelező manapság nagy ígéreteket tenni nagy összegekkel. Nem csoda, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi vezetői is ezt teszik. A cég 35 új villanyautót ígér 2030-ra, és 23 milliárd euró befektetését a terület fejlesztésébe. A három cég a tervek szerint együttesen igyekszik majd lekötni az elektromos járműveikhez szükséges akkumulátor-gyártó kapacitást is: itt szintén elhangzott egy óriási szám: 220 GWh évente, igaz, ezt is csak 2030-ra szeretnék elérni.
Az ígéretek egy része persze már ma is futó projekteket tartalmaz, kvázi újracsomagolva, a 23 milliárd eurós befektetésnek például része a Nissan által korábban bejelentett 16 milliárdos csomag, amelyből saját palettáját tervezi villanyosítani. Arra a kérdésre, hogy elég lesz-e ekkora befektetés, a Renault pénzügyi igazgatója, Clodtilde Delbos annyit válaszolt, hogy a cégcsoport villanyautó-gyártási tapasztalataival együtt elégségesnek tűnik az összeg.
A részletekbe menő tervben több villanyautó-platform is szerepel. A CMF-EV nevű, amelyet az aktuális Nissan Ariya és Renault Mégane E-tech Electric alapjául is használtak, nagyjából 15 modell alapja lesz 2030-ra. De további modellekben használják majd a Dacia Spring CMF-AEV nevű alapjait, és 2024-től kezdődhet a CMF-BEV platform gyártása is, amely többek közt a Renault 5-ben és az azonos alapú Nissan Micra utódban szolgál majd. Ezt szánják a legfontosabb európai elektromos platformnak, amelyre éves szinten mintegy 250 ezer autót terveznek építeni.
A CMF-BEV platformmal mintegy 33%-os költségcsökkenést és 10%-os fogyasztáscsökkenést szeretnének elérni a jelenleg használt megoldásokkal szemben – amilyen a Zoe műszaki alapja – a rá épülő autókkal pedig a 400 km-es hatótávot célozták meg.
A villanyautós terveken túl a bejelentés egy nagyon lényeges üzenete az egységes fellépés volt: a Renault és a Nissan vezetői együtt prezentálták a terveket, és a szövetség elnöke, Jean-Dominique Senard külön is kiemelte, hogy a felek közti bizalom teljesen helyreállt. „Három évvel ezelőtt a szövetség példátlan válságot élt át, elsősorban a bizalom hiányának köszönhetően. Ez azonban már a múlt: most erősebbek és gyorsabbak vagyunk együtt, mint azt akár a legoptimistábbak képzelték volna.” - mondta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

