A Fiat nagyrészt még saját műszaki megoldásait használja, de hamarosan itt is kezdődik a szabványosítás. Már elkezdték a furgonok és kisbuszok cseréjét PSA alapú modellekre, és hamarosan a személyautók közt is megjelennek ilyenek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4157/41578/415786/41578637_5ac5d478e3d45cbe926a200f56b7eb27_wm.jpg)
Úgy hallani, elsőként egy olyan típus érkezik, amelytől komoly eladásnövekedést és hasznot várhatnak: egy viszonylag kis méretű SUV. A pletykák szerint Fiat Uno néven érkezik, a legújabb kémfotók alapján pedig úgy néz ki, az újdonság részleteiben a 2020 óta gyártott Opel Mokka köszön vissza. A tető és az ajtók formája legalábbis erre utal, bár nyilván igyekeznek majd elfedni a rokonságot.
A közös alapok viszont nagyon gyors fejlesztést eredményezhetnek: állítólag az új típus már 2023-ban piacra kerülhet. Az Uno – a Mokka adataiból kiindulva – méretben egyébként elég közel áll a Fiat saját 500X-éhez. Ugyanakkor egyrészt lehetséges, hogy a 2014 óta piacon levő típust is kifuttatják, másrészt az Unóval valószínűleg más közönséget céloznak meg: azokat, akiknek korábban a Punto sorozat szólt, akik drága de stílusos divatautó helyett hétköznapi Fiatot vásárolnának, hétköznapi áron.
![](https://kep.index.hu/1/0/4157/41578/415786/41578639_048de2a2ce062c5fee1351186db5b3da_wm.jpg)
A Fiatnál egyébként várhatóan lassabban kezdik meg az átállást a Peugeot technikára, mint tették azt az Opel esetében. Egyrészt itt kevesebb a sürgető tényező – a régi technikáért nem kell licencdíjakat fizetni egy harmadik félnek, ahogy az Opel esetén a GM-nek – másrészt a Fiat technika számos eleme, például a GSE motorcsalád, viszonylag friss fejlesztés. Az sem lehetetlen, hogy a Stellantis közös műszaki alapjainak kifejlesztésében is szerepet kapnak majd a Fiat egyes megoldásai.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)