A Cummins is keresi a kiutat a dízelmotor-gyártásból
A Cummins a héten jelentette be, hogy 3,7 milliárd dollárért felvásárolja a Meritort, az egyik nagy teherautó-alkatrészeket gyártó beszállítót. Ezzel nem csak a termékpaletta szélesítése előtt nyílt meg az út, de az elektromos és hibrid hajtásrendszerek fejlesztésében is nagy segítség lehet a felvásárlás.
Az amerikai gyártó számára létkérdés, hogy bővítse a tevékenységét, mivel eddig teljes egészében a dízelmotor-gyártásból élt. A Cummins 2,8 és 95 liter közti méretben kínál dízelmotorokat közúti haszonjárművekhez, munkagépekhez és telepített alkalmazásra. Mára az utolsó olyan motorgyártó maradt, amely az amerikai közúti teherautókhoz a gyártóktól függetlenül fejlesztett motorokat kínál: korábbi konkurensei közül a Detroit Diesel beolvadt a Mercedesbe, a Caterpillar pedig 2010 óta már csak munkagépekhez készít motorokat.
A Meritor felvásárlásával a Cummins két célt is megvalósít. Egyrészt új termékekkel bővíti a választékát: tengelyekkel, teljes erőátviteli megoldásokkal és fékrendszerekkel, így szinte minden fontos alkatrészt kínálnak majd, ami a nehézgépjármű-gyártáshoz kell. Másrészt a Meritor révén olyan elektromos hajtáslánc-fejlesztésekhez jutnak hozzá, amelyek nagyban hozzájárulhatnak a Cummins New Power részlegének munkájához. E kezdeményezés célja az, hogy kifejlessze a teherautó-hajtások új generációját, a dízelmotor utáni időszakra.
A Cummins eddig több megoldással is kísérletezett, a hidrogén-hajtástól a mindenevő motorokig, a Meritornak viszont jelentős tapasztalata van az elektromos teherautó-hajtások fejlesztésében: korábban a Peterbilt számára fejlesztettek ilyen hajtásrendszert.