A Carrera GT szépen húzza a pénztalicskát

2022.02.25. 17:48

Lehetetlen volt nem nyálcsorgatva nézni a 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott Carrera GT koncepciót és pontosan ez volt vele a Porsche célja. A tetőpontot jelentő szupersportautó fejlesztése többször akadt meg és vett újabb fordulatot, de végül a Cayenne szabadidő-autó sikere megteremtette a biztos alapokat a V10-es, kézi váltós, kétüléses, mindent vivő géphez.

2003-tól kezdve 1270 darabot gyártottak a Porsche Carrera GT-ből, melyek mostanra egyre értékesebbek. Mind közül ez a 293 kilométert futott Seal Gray Metallic nevű szürke színű autó ígérkezik most éppen a legdrágább gyűjtői darabnak. Korábban egy alig többet futott autóért 2 millió dollárt csengettek ki az aukción. Ha valami, akkor ez potenciálisan az a Carrera GT, ami valószínűleg világ életében egy temperált garázsban állt és ezentúl sem lesz ez másképpen.

Terrakotta színű bőrkárpitba csomagolták az egész belteret, amihez magnézium dekorbetétek vannak, de az egész kabin legszebb része a 6 sebességes kézi váltó fa gombja. Ez nem csak azért szép elem, mert az egyetlen fa elem ebben a modern autóban, még csak nem is azért, mert könnyű, hanem azért, mert a régi Le Mans-i versenyautókat idézi.

68 fokos hengerszögű 5,7 literes, V10-es szívómotorja 8000-nél adja le több mint 600 lóerős teljesítményét, mellé pedig 590 Nm nyomatéka van. A közel 1,4 tonnás Carrera GT kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 330 km/óra a végsebessége. Az EPA mérése szerint a 92 literes tankjából 388 km-es hatótávot lehet kiautózni, de ez aligha volt lényeges szempont a legsúlyosabb Porsche esetében.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!