Jobb helyre nem is kerülhetett volna az utolsó Lotus Elise

2022.02.26. 11:55

1993-ban vette meg a General Motorstól az angol Lotust az olasz üzletember, Romano Artioli és ezzel egy új korszak kezdődött a vállalatnál. A Bugatti EB110-eshez is kötődő Artioli ugyan hamar túladott a cégen, de a '90-es évek elején induló történetnek csak most, az utolsó Elise-zel lett vége.

Mert az Elise egyszerre húzta ki a Lotust a múltból és tért vissza az eredeti gyökerekhez azzal, hogy egy nem túl erős, ellenben lehetetlenül könnyű autót építettek, ahogyan Colin Chapman szerette. A ragasztott alumínium teknővel, a pőre kabinnal és a Rover K sorozatú motorjával az első széria 725 kg, szóval szinte elfújja a szél.

Idő közben az Elise erősebb és modernebb lett, de még mindig annyira könnyű kis sportautó, hogy egy Mazda MX-5 vagy Porsche Boxster tehénnek tűnik mellette. Még a hathengeres pusztító Exige is olyan, akár a falevél.

Most azonban ennek vége, elkészült az utolsó Lotus Elise Sport 240 Final Edition, méghozzá Championship Gold színben, melyet maga Elisa Artioli választott ki. Hiszen az utolsó Elise az övé. Ő volt az a kislány, aki az első bemutatott autóval együtt lapított a lepel alatt a premieren. Róla nevezte el nagyapja az autót, tehát jó helyen lesz egy ezüst, első szériás Elise mellett.

iamlotuselise néven Elisa elég aktív az Instagramon, ahol temérdek autós élményt oszt meg, nem csak Lotushoz kapcsolódóan, szóval biztosan felbukkan még ez a szép korszakot idéző gép.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Most pedig nézd meg videón, hogy mennyire örültünk Antival, amikor a kezünk közé kaparintottunk egyet!