Összesen 31 koreai villanyautót ígér a Hyundai és a Kia

2022.03.03. 16:46

Ember legyen a talpán, aki érti a Hyundai és a Kia szövevényes kapcsolatát: néha úgy tűnik, hogy ugyanazt készítik eltérő neveken, máskor teljesen különálló vállalatként lépnek fel. Most ez utóbbi történt: előbb a Hyundai vázolta fel terveit, majd egy napra rá a Kia tette ugyanezt.

A két stratégia persze nem nagyon tér el egymástól: sok új elektromos modell érkezik, amelyeket hatalmas összegből fejlesztenek ki. A számok persze nem teljesen azonosak. A Hyundai 17 saját márkás, és Genesis típust ígér villamos hajtással, 16,1 milliárd dollárnak megfelelő összeg elköltésével, 2030-ig. A Kia terve 2027-ig szól, és náluk 14 új villanyautóra megy el nagyjából 23,2 milliárd dollárnyi won a következő öt év során.

Az persze nem egyértelmű, hogy a tervekben mennyi az átfedés, hiszen egy csomó olyan megoldás lehet, amit mind a két cég felhasználhat, de csak az egyik költségvetésében szerepel. Ilyen például a mindkét prezentációban megemlített új elektromos platform, amelyre 2025 után kezdenek autókat építeni, természetesen mindkét cégnél. Az IMA – Integrated Modular Architecture – néven emlegetett új padlólemez a jelenleg használt E-GMP-t váltja, azt a szabvány platformot, amelyre a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6 és a Genesis GV60 is épül.

A két cég eladási célokat is megfogalmazott: a Hyundai 1,87 elektromos autót szeretne értékesíteni, a Kia 1,2 millióról beszélt a 2030-as előrejelzésként. Az viszont közös, hogy egyik márka sem számít teljes átállásra az évtized végéig: arra számítanak, hogy nagyjából az összes eladott autójuk harmadát teszik majd ki a villanyautók.