A tavaly leleplezett testes ötajtós a Hyundai Ioniq 5-ösnek, és a Kia EV6-osnak a közeli rokona, ennek megfelelően a műszaki alapjaik is azonosak.
![](https://kep.index.hu/1/0/4181/41812/418120/41812046_ff6bc4e596eb7884165ca7cb93a6e351_wm.jpg)
A 4,52 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,58 méter magas ötajtós az E-GMP platform szabvány megoldásaiból építkezik, de csak egyféle, 77,4 kWh-s akkumulátorral készül. Pillanatnyilag háromféle hajtásváltozatról tudunk: a hátsókerék-hajtású alapkivitelbe 228 lóerős motor kerül, cserébe ezzel a legnagyobb a hatótáv, 451 kilométer.
![](https://kep.index.hu/1/0/4181/41812/418120/41812052_da87887d00757780155a220e9987faa3_wm.jpg)
A következő két fokozatot már kétféle kétmotoros hajtás képviseli: a gyengébbnél az első kerekeket egy 100 lóerős, a hátsókat pedig egy 217 lóerős motor hajtja, így a rendszer összteljesítménye itt már 317 lóerő, viszont az elérhető hatótáv 400 km/re csökken. A csúcsmodellbe két egyforma, 217 lóerős motort építenek, így itt a teljes csúcsteljesítmény 434 lóerő, a hatótáv viszont tovább esik, 368 km-re.
![](https://kep.index.hu/1/0/4181/41812/418120/41812058_6bd0e5b626fa80be05c2870dbb782a32_wm.jpg)
A csúcsváltozatba ezen felül egy teljesítménynövelő gomb is kerül: ezzel tíz másodperc erejéig 490 lóerő is elérhető, ilyenkor képes a GV60 4 másodperc alatt elérni a százas tempót. Aki pedig keresztbe csúszkálna egy kicsit a legerősebb változattal, annak ott lesz a drift-mód. Emellett a kényelemszeretőknek is tartogat valamit az autó: az úthibákhoz kamerarendszer segítségével alkalmazkodó futóművet építenek bele.
![](https://kep.index.hu/1/0/4181/41812/418120/41812060_1041e1f5e1d10eaf40e7ebbff64f62bb_wm.jpg)
A nem különösebben jó hatótáv-adatokat a 350 kW-os egyenáramú gyorstöltés lehetőségével igyekeztek kompenzálni, amivel a lemerült akkucsomagot 80%-ig 18 perc alatt lehet feltölteni, már ott, ahol van erre alkalmas gyorstöltő. Váltóáramú töltésből 7,2 illetve 11 kW-osat tud a GV60, de maga is szolgálhat energiaforrásként más fogyasztók számára, ekkor 3,6 kW-ig terhelhető.
![](https://kep.index.hu/1/0/4181/41812/418120/41812062_2bd8b33fa406507cf26e500771f1f0a3_wm.jpg)
A Genesis villanyautója egyértelműen igyekszik minden ma lényeges trendnek megfelelni. A belső téri anyagok egy része újrahasznosított műanyagból készül, a fedélzeti rendszer arcfelismerést és ujjlenyomat-azonosítást is kínál. Az előbbivel csak nyitni és zárni, az utóbbival indítani is lehet. Ezen felül említést érdemel még a 17 hangszórós Bang & Olufsen hifi is, amely a tökéletes hangzás mellett zajkioltó funkcióval is rendelkezik, így a GV60 belsejében közel tökéletes lehet a csend.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)