Az elektromos autókból egyelőre nem tudna megélni a Renault, a kisautókon pedig nincs elég haszon. Ezért olyan fontos az új kompakt SUV: ha valami, hát ez biztosíthatja a cég megélhetését a következő hét-nyolc év során.
Eddig a Kadjar nevű típust kínálták ebben a kategóriában, amiből a Covid-járvány előtt ugyan el tudtak adni vagy százezret évente, de az utóbbi két évben durván visszaestek az eladásai. Ráadásul az azonos műszaki alapú Qashqait megközelíteni sem tudták vele – alighanem ezért választottak neki új nevet a következő generációra. Hogy hogyan lett Austral, az rejtély, de mostantól ezen a néven kínálják a típust.
A recept nem igazán változott: az arányokon látszik, hogy ezúttal is a Qashqai alapjaira építkeztek, de a formaterven nincsenek közös részletek: a burkolat a Renault egyen-stílusát viseli, a jellegzetes J alakú LED-csíkokkal az első lámpák körül, és az új Renault jelvénnyel, amelyből az autó elöl tenyérnyi példányt visel. Az összkép nem különösebben érdekes vagy jellegzetes, de ahogy a VW Golf és Tiguan sikerei is mutatják, ebben a kategóriában nem feltétlenül kell a feltűnősködés ahhoz, hogy egy típust szeressenek. Elég, ha nem rettenetes, és az Austral nem az.
Ahogy a Qashqai, az Austral is csak benzines hibrid hajtásrendszerekkel lesz elérhető, méghozzá rögtön háromfélével. Az 1,3 literes, négyhengeres turbómotorhoz régi vágású, 12 voltos hibrid rendszer jár. Ez az, ami a Qashqai alapkiviteleiből is ismerős lehet, és 140, illetve 160 lóerővel is elérhető lesz. Az előbbi a kézi váltós, az utóbbi az automata kivitel. Szén-dioxid-kibocsátásnak 136 g/km-t ad meg a gyártó.
A következő árlépcsőt jelentő Mild Hybrid Advanced változat más technika: itt már 48 voltos a hibrid rendszer, és 1,2 literes, háromhengeres turbómotorral dolgozik majd együtt. A csúcsteljesítmény itt 130 lóerő, cserébe a szén-dioxid-kibocsátás 123 g/km.
A harmadik, legtakarékosabb és legerősebb, de valószínűleg legdrágább változat az E-tech hibrid rendszer változatai hajtják. Ezekből is kettő van, 160 vagy 200 lóerővel, bár a benzinmotor itt is 1,2 literes háromhengeres, csak a hajtás hibrid fele robusztusabb. Ennél a változatnál 105 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ígérnek.
Az Austral egyébként használható méretű családi autónak tűnik: 4,51 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,62 méter magas. Az enyhe hibridek csomagtere alaphelyzetben 500, az E-tech változaté 430 literes lesz.
Természetesen a Renault is mindent kínál, amit manapság ebben a kategóriában a legtöbb konkurens kínál: digitális műszerfalat, nagy érintőkijelzőt, 2-es szintű önvezetést megvalósító vezetési segédleteket, 360 fokban látó kamerarendszert, automata parkolóasszisztenst, Google felhő-szolgáltatásokat, és még sorolhatnánk, bár ezekből nyilván a felszereltség függvényében nem kerül be minden az összes példányba.
Árakat egyelőre nem közölt a Renault, így csak a Kadjar 30 ezer euró, illetve 9,5 millió forint körüli induló ára alapján találgathatunk: drámai áremelkedés ehhez képest aligha lesz.