A szén-dioxid-kibocsátási szabályok szép csendben kiszorítják a piacról a haszonjármű-alapú személyautókat, hiszen nem lehet velük annyit keresni, amennyivel többe kerül az átlagnál magasabb szén-dioxid-kibocsátásuk. Ennek fényében a Mercedes újdonsága várhatóan üres piacra érkezik, igaz, egészen biztosan megkérik az árát.
Az már eddig sem volt titok, hogy mire tartogatja a Mercedes a T betűt: a Renault Kangoo alapú Citan személyszállító változatát nevezik így. Ez már a korábbi előzetesekből is kiderült, illetve abból, hogy egy elektromos tanulmány-változatot is mutattak már, EQT néven, amiből Mercedeséknél jellemzően az EQ jelenti a villanyhajtást, a maradék betű meg az alapmodell típusjelzését tükrözi.
Az új információ most annyi, hogy 2022. április 26-án tartják a T osztály nemzetközi bemutatóját. Ennek kapcsán igazából annyi a kérdés, hogy a Citanhoz, illetve a Kangoohoz képest lesz-e érdemi eltérés, és ha igen, milyen mértékű. Egy komolyabb konnektoros hibrid hajtásrendszer például megoldhatná a szén-dioxid-kibocsátás problémáját, és a Mercedes vásárlók számára talán ennek a felára sem jelentene akkora problémát, mintha ugyanezt Renault jelvénnyel próbálnák elsütni. De az sem kizárt, hogy mifelénk a Kangooból már ismert elektromos hajtás lesz az egyetlen opció.