Bemutatták a négyhengeres Mercedes SL-t
Hengerből ugyan csak négy van a Mercedes-AMG SL43-asban, viszont a motor, ami belekerül, annak az M139-esnek egy új változata, amely jelenleg is a legerősebb sorozatgyártású kétliteres a világon.
Az SL hosszában álló motoros típus, így változtatni kellett az AMG négyhengeresének néhány részletén. Emellett valószínűleg nem volt cél a teljesítményrekord feszegetése sem, így az A osztályban négyszáz lóerő felett járó motor itt 381 lóerős, ami 40-nel kevesebb, mint az AMG A45S-be szerelt változaté.
A négyhengeres feltöltését elektromosan felpörgethető turbófeltöltővel oldották meg, ami a turbókésedelmet hivatott minimálisra csökkenteni, emellett egy szíjhajtású starter-generátort is beépítettek, amely nem csak a fogyasztás csökkentésében segít de szükség esetén 14 lóerővel hozzájárulhat a hajtáshoz is néhány másodperc erejéig.
A kétliteres turbómotor és a 9 fokozatú automata váltó párosa nyilván elég jól viszi az SL nem épp könnyű karosszériáját is: 4,9 másodperces gyorsulási időt ad meg a gyártó, 275 km/h-s végsebességgel. A fogyasztás WLTP szerint 8,9-9,4 liter benzin száz kilométerre, ami nyilván spórolós gurulgatással érhető el, a motor képességeit kihasználva aligha.
A négyhengeres modell egyébként alig tér el a V8-as változatoktól: olyan apróságok alapján ismerhető fel, mint a kerek kipufogóvégek, amelyek csak erre a változatra jellemzők.
Ez az első eset, hogy a négyhengeres AMG motorral hosszában beépítve találkozhatunk, de úgy hallani, nem az utolsó: a későbbiekben hasonló motorok várhatók a C és az E osztály sportváltozataiban is.