A névválasztással ugyan látszólag lábon lövi az új típust a Mercedes, de a lényegen ez sem változtat: egy több, mint öt méter hosszú és bő 1,7 méter magas villanyautóval bővül a választék, ami leginkább a BMW iX és a Tesla Model X vetélytársának tekinthető.
Miért, te hogyan csomagolnád be a nappalidat?
Ránézel és kiborulsz tőle, a hagyománytisztelő BMW-sek pedig hathengeres főtengellyel vetnek keresztet. De az iX nem is abba az irányba céloz.

Igazából indokolatlan, hogy nem találtak egy teljesen új nevet az új Mercedesnek. EQS SUV-nak hívják, ami azt sugallja, hogy ez csak az EQS szedánnak valami alváltozata, pedig ránézésre egy teljesen új autó. Nyilván van műszaki rokonság, de akkor is jobban kifejezte volna a lényeget, ha például EQR vagy EQX néven mutatják be.
Itt az EQS, az elektromos Mercedesek csúcsa
770 kilométeres hatótávval, 4,3-as gyorsulással, mértéktelen luxussal és online frissülő rendszerrel köszön be a Mercedes EQS.
Az akár hétüléses modell egyébként 5,13 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,73 méter magas, ami ahhoz is elegendő, hogy három üléssorban hét személy elférjen beül. A középső üléssor 13 centiméteres úton mozgatható előre-hátra, így hét üléssel 195, öt üléssel 585-800, a két első ülés mögött pedig 2100 liter marad az autó hátuljában a csomagok számára. A harmadik üléssor nélkül még nagyobb lehet a csomagtartó: így 645-880 literesre nő a tér, a második üléssor helyzetétől függően.
A 3,2 méteres tengelytáv azért jelzi a műszaki rokonságot az EQS-szel, ahogy a hajtás több paramétere is. A 107,8 kWh-s akkumulátor például nagyon nagy eséllyel teljesen egyforma a kétféle EQS-ben, bár a SUV-nak mindkét változata egy kicsit erősebb. A hátsókerék-hajtású 450+ jelzésű 360 lóerős – ugyanez a szedánban 333 lóerőt jelent – az összkerék-hajtású, kétmotoros 580 4Matic modell pedig 544 lóerős, az erősebbik szedán 523 lóerejével szemben.
A nagyobb homlokfelület és a zömökebb forma ugyanakkor meglátszik a hatótávon: a szedán 770 km-e helyett a SUV 600 km-t mehet egy töltéssel, a WLTP szabvány szerint mérve. Ez persze aligha okoz majd nagyobb gondot a gyors töltővel sűrűn ellátott országokban: a maximális egyenáramú töltési sebesség 200 kW, amivel a gyáriak szerint 10-ről 80%-ra 31 perc alatt tölthető az autó. A váltóáramú töltés sokkal lassabban lehetséges: 9,6 kW-os csúcsértéket ad meg a gyártó, amivel 11 óra és 15 perc alatt lehet teljesen újratölteni az akkucsomagot.
A belső térben látványosabb a hasonlóság a két EQS között: a SUV-ban is ott a hatalmas üvegezett műszerfal, az MBUX Hyperscreen, és az ülések és a kárpitozás is eléggé hasonló a két autóban. A felszereltség olyan elemeket is tartalmaz, mint az akár 10 fokos hátsókerék-kormányzás vagy az Airmatic légrugós futómű.
Árakat egyelőre nem mondtak, de a szedán 40 millió forint feletti induló árát ismerve biztosra vehető, hogy az EQS SUV sem lesz olcsó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II

