A névválasztással ugyan látszólag lábon lövi az új típust a Mercedes, de a lényegen ez sem változtat: egy több, mint öt méter hosszú és bő 1,7 méter magas villanyautóval bővül a választék, ami leginkább a BMW iX és a Tesla Model X vetélytársának tekinthető.
Igazából indokolatlan, hogy nem találtak egy teljesen új nevet az új Mercedesnek. EQS SUV-nak hívják, ami azt sugallja, hogy ez csak az EQS szedánnak valami alváltozata, pedig ránézésre egy teljesen új autó. Nyilván van műszaki rokonság, de akkor is jobban kifejezte volna a lényeget, ha például EQR vagy EQX néven mutatják be.
Az akár hétüléses modell egyébként 5,13 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,73 méter magas, ami ahhoz is elegendő, hogy három üléssorban hét személy elférjen beül. A középső üléssor 13 centiméteres úton mozgatható előre-hátra, így hét üléssel 195, öt üléssel 585-800, a két első ülés mögött pedig 2100 liter marad az autó hátuljában a csomagok számára. A harmadik üléssor nélkül még nagyobb lehet a csomagtartó: így 645-880 literesre nő a tér, a második üléssor helyzetétől függően.
A 3,2 méteres tengelytáv azért jelzi a műszaki rokonságot az EQS-szel, ahogy a hajtás több paramétere is. A 107,8 kWh-s akkumulátor például nagyon nagy eséllyel teljesen egyforma a kétféle EQS-ben, bár a SUV-nak mindkét változata egy kicsit erősebb. A hátsókerék-hajtású 450+ jelzésű 360 lóerős – ugyanez a szedánban 333 lóerőt jelent – az összkerék-hajtású, kétmotoros 580 4Matic modell pedig 544 lóerős, az erősebbik szedán 523 lóerejével szemben.
A nagyobb homlokfelület és a zömökebb forma ugyanakkor meglátszik a hatótávon: a szedán 770 km-e helyett a SUV 600 km-t mehet egy töltéssel, a WLTP szabvány szerint mérve. Ez persze aligha okoz majd nagyobb gondot a gyors töltővel sűrűn ellátott országokban: a maximális egyenáramú töltési sebesség 200 kW, amivel a gyáriak szerint 10-ről 80%-ra 31 perc alatt tölthető az autó. A váltóáramú töltés sokkal lassabban lehetséges: 9,6 kW-os csúcsértéket ad meg a gyártó, amivel 11 óra és 15 perc alatt lehet teljesen újratölteni az akkucsomagot.
A belső térben látványosabb a hasonlóság a két EQS között: a SUV-ban is ott a hatalmas üvegezett műszerfal, az MBUX Hyperscreen, és az ülések és a kárpitozás is eléggé hasonló a két autóban. A felszereltség olyan elemeket is tartalmaz, mint az akár 10 fokos hátsókerék-kormányzás vagy az Airmatic légrugós futómű.
Árakat egyelőre nem mondtak, de a szedán 40 millió forint feletti induló árát ismerve biztosra vehető, hogy az EQS SUV sem lesz olcsó.