A Tesla már tavaly bejegyeztette az indiai divízióját, ezzel párhuzamosan pedig az 1000 dolláros előleggel járó foglalásokat is elkezdték felvenni. Csakhogy a jövőbeni vásárlók közül többen visszamondták ezeket, mert a Modi-kormányzat olyan helyi beruházásokat követel a helyi piacra lépésért és az engedményekért cserébe, amiket a Tesla egyelőre nem igazán szeretne teljesíteni.
Több éve tart a két fél csörtéje, mivel az amerikai gyártó adókedvezményeket akar kiharcolni magának (40 ezer dolláros ár alatt 60, afölött 100 százalékos vám sújtja az autókat), ezen kívül tesztelni szeretné a helyi piac vásárlóerejét és villanyautók iránti affinitását, mielőtt egy esetleges gyáralapítással kötelezné el magát.
A kormány pontosan utóbbit szeretné elérni, a Teslától nem csak közvetlen beruházást várnak, de helyi beszállítói láncok kialakítását is remélik, amire azonban az autógyártó csak vonakodva hajlik. További probléma, hogy bár saját számításaik szerint Kínánál is olcsóbban tudnák gyártani a Teslákat, a tesztek szerint a márka legnépszerűbbje, a Model 3 nem bírja a helyi utakat, a hasmagasságon például mindenképpen emelni kellene.
Nitin Gadkari, az ország közlekedésügyi minisztere határozott nyilatkozatot tett az ügyben: "Kínában gyártani, és itt eladni nem jó ajánlat". A Teslának azért kellemetlen a patthelyzet, mert India óriási, 1,4 milliárd fős piac, lassan, de biztosan hízó felső-középosztállyal, ami sokáig stabil vásárlóerőt biztosítana a márkának.