Ferrari-veteránoktól várják az Aston Martin megmentését
Alapvető irányváltást hozhat az Aston Martin számára, hogy a német Tobias Moers helyére az olasz Amadeo Felisa érkezik, sőt, a műszaki vezető szerepét is egy olasz szakember, Roberto Fedeli veszi át.

A vezetőváltás hivatalos indoklása az, hogy az Aston Martin új korszakba lép, és ehhez más típusú vezetésre van szükség, de a brit Autocar ennél természetesen mélyebbre ásott. Értesüléseik szerint a korábban az AMG-t vezető Moers ugyan javította a kapcsolatokat a Mercedes irányába, és leállította a házon belüli motorfejlesztést, ami felesleges pénznyelőnek tűnt. Ugyanakkor a villanyautó-fejlesztésnek is véget vetett, emellett nem tudta érdemben javítani az Aston Martin pénzügyi helyzetét, és állítólag elüldözött számos részlegvezetőt kőkemény vezetési stílusával.
Mégsem mehet gyártásba az elektromos Aston Martin?
A Rapide E-nek az idén kellene piacra kerülnie, de egy belső forrás szerint aligha fog.
Saját V6-os motort fejlesztett az Aston Martin
Először mutatták meg a TM01 jelzésű turbós háromliterest, amely 1968 óta az első házon belül fejlesztett új blokk.
Moers terve egyébként az volt, hogy teljes egészében az AMG-től vásárolt technikára építi fel a jövőbeli Aston Martin kínálatot, de úgy néz ki, épp ezzel az ürüggyel tudták kitenni: a cég tulajdonosai szerint továbbra is szükség lenne saját fejlesztésű műszaki megoldásokra.
Moers helyét az az Amadeo Felisa veszi át, aki 2016-ban már nyugdíjba ment a Ferrari éléről. Ám úgy néz ki, a 76 éves szakember ennek ellenére simán elvállalta a brit sportkocsigyártó vezetését, bár kérdéses, hogy ez mennyire lehet hosszú távú megoldás. Mindenesetre az olasz cégvezető nem egyedül érkezik: Robert Fedeli is vele jön, aki a műszaki igazgatói szerepet vállalta. Fedeli szintén Ferrari-veterán: 2014-ig irányította az olasz sportkocsigyár fejlesztéseit. Innen a BMW-hez ment, ahol állítólag az i8-as gyártásának beindítását segített sínre rakni, majd az Alfa Romeóhoz hívták, a Giulia körüli problémák megoldásához.
Fedeli alkalmazása azt mutatja, hogy a saját műszaki fejlesztéseket tényleg nem szeretnék elengedni az Aston Martinnál: valószínű, hogy saját villanyautó-alapok kialakítását kezdik meg, amellett, hogy rövid- és középtávon nyilván a Mercedes-AMG műszaki megoldásaira van utalva a brit gyártó.
Emellett az eladásokat is javítani kell, mivel az Aston Martin részvények tőzsdei árfolyama még mindig negatív rekordokat dönt, a 2018-as bevezető árfolyamot meg sem közelíti. Azaz a két Ferrari veterán előtt jelentős feladat tornyosul, de ha valakik, ők képesek lehetnek kihúzni a patinás márkát a gödörből.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
