Az új Fiat 500 sportváltozat neve az Abarth 695 Tributo 131 Rally nevet kapta, azaz hivatalosan a Fiat 131 Rally típus emlékére hozták létre, amely negyven éve futotta utolsó világbajnoki futamát gyári színekben.
Sok közös nincs a két autóban, egyedül a metálkék-fekete fényezés, ami már a nagy nevű elődön is előfordult. Ezen kívül egy jól felszerelt Abarth 695-ről van szó, amely 180 lóerős 1,4 literes turbómotort, Koni rugóstagokkal átdolgozott futóművet, Brembo fékrendszert és 17-es felniket kapott. Néhány helyen azért igyekeztek becsempészni valamit a díszítésbe, ami a Fiat 131 raliváltozatára emlékeztet: a műszerfal alcantara murkolatán, és az ülések támláin például látható a klasszikus, hátsókerék-hajtású raliautó sziluettje.
A 131-es versenyváltozata egyébként megérdemli, hogy emlékezzünk rá: a hátsókerék-hajtású, kétajtós, masszív szélesítésekkel ellátott sportmodell, gyári nevén az Abarth SE 031 1975-ben jelent meg, és a ezt követően húsz világbajnoki futamot nyertek vele, ami három konstruktőri (1977, 1978, 1980) és két egyéni világbajnoki címet (1978 Markku Alen, 1980 Walter Röhrl) hozott a Fiatnak. Kár, hogy hasonló legendák ma már az Abarthnál sem készülnek: a kék 695-ös elegáns tisztelgés, de a negyven évvel ezelőtti szupergyors féltégla mellett puhány, túltervezett divattárgynak hat.