Új márkával bővül a Volkswagen csoport
Nem sokkal az után, hogy a Wall Street Journal útjára bocsátotta a pletykát az International Scout feltámasztásáról, a Volkswagen megerősítette, hogy márkanévként vezetik vissza a piacra a Scoutot.
A terv az, hogy a Volkswagen is részt kapjon az Egyesült Államok hatalmasnak ígérkező elektromos terepjáró- és pickup-piacából, amely a gyakorlatban még alig létezik: a Rivian R1T-n kívül a többi, már bemutatott autó még hónapokra, vagy akár évekre van a gyártástól. Pedig vannak szép számmal: a Ford F-150 Lightning, a Chevrolet Silverado EV, a GMC Hummer vagy épp a Tesla Cybertruck mind ugyanarra a közönségre lőne: azokra, akik eddig is ekkora autókkal jártak az Egyesült Államokban, de a formátum megtartásával szívesen váltanának villanyautóra. Ez pedig önmagában is évi sok százezres, sőt, akár milliós nagyságrendű piacnak tűnik.
Ez azonban hagyományosan az amerikai cégek hazai pályája: míg a személyautó-vásárlók évtizedek óta elfordultak a detroiti termékektől, terepjáróból és pickupból még mindig inkább a hazait keresik az amerikai vásárlók. Ezért merülhetett fel a Navistar International felvásárlása kapcsán a Volkswagenhez került Scout újrahasznosítása: így nem a külföldi csengésű VW áll majd szemben a Chevrolet, Ford, Ram, GMC és Dodge márkákkal, hanem a Scout, amihez a régi jó amerikai vas fogalma tapad.
Úgy néz ki, a Volkswagen csoport ráadásul igyekszik alapos munkát végezni: a Scout nem átcimkézett VW típusokat jelent majd, hanem egy önálló céget hoznak létre, saját típusokkal. Amerikában zajlik majd a tervezőmunka és a gyártás nagy része. Az első prototípusokat 2024-re, a gyártást 2026-ra ígérik. Ez persze nem jelenti, hogy nem használnak majd korábbi VW fejlesztéseket. Főleg az elektromos hajtásrendszerben fordulhat elő sok ismerős alkatrész, de a régi elemek is új csomagolásban érkeznek majd. Erre utal legalábbis, hogy új platformról beszélnek a Volkswagen csoport vezetői.
A Scout kapcsán egyébként új vállalatirányítási modellt próbál ki a Volkswagen: a cég pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz beszélt arról, hogy viszonylag kis méretű, így a piac változásaira gyorsabban reagáló részlegek létrehozásában gondolkodnak, amelyek ugyanakkor hozzáférnek a cégcsoport közös műszaki fejlesztéseihez.