Megmutatták a Porsche elektromos sportkocsi prototípusát
A 718 Cayman GT4 ePerformance még nem a végleges Porsche villanysportkocsi, csak egy tesztelésre készített köztes lépcsőfok, mégis megmutatták, talán hogy mindenki lássa, a munka nem állt meg a háttérben.
Eddig a 718-as sorozat játszotta a belépő Porsche sportkocsi szerepét, de úgy néz ki, a jövőben más szerephez jut: a 2025-re ígért következő generáció már elektromos hajtással érkezik, míg a 911-esben egyelőre megtartják a dugattyús motort. A Boxster és a Cayman új szerepét tavaly a Mission R tanulmánnyal hangsúlyozták, most viszont azt az autót mutatták meg, amelyben az ehhez tervezett hajtásrendszert tesztelik.
Úgy tűnik, a rendszer paraméterein érdemben nem változtattak: 999 lóerő csúcsteljesítményt, és 612 lóerő folyamatos teljesítményt ígérnek, amellett, hogy az akkumulátor állítólag végig bír majd egy 30 perces Carrera Cup versenyt. A Porsche szakemberei szerint az autó köridőkben közel ott jár már, ahol egy 911 GT3 Cup, ami nem rossz eredmény, tekintve, hogy az akkumulátor miatt valószínűleg sokkal nehezebb annál.
Egyelőre villámmintás álcázással mutatták meg a prototípust – kifejezetten érdekes, hogy ezen is rajta van egy csomó szponzormatrica – de a terv az, hogy a Goodwood Festival of Speeden, júniusban már leplezetlenül vesz majd részt az autó.
Ez azonban csak a program kezdete lesz: két prototípussal a következő évek során végigturnézzák a világot: az idén Európában, jövőre Észak-Amerikában, 2024-ben pedig a Távol-Keleten és Ausztráliában népszerűsítik velük az elektromos sportkocsi ötletét.