Forradalmian új akkut használhat az elektromos G osztály
A G osztály elektromos változatát 2025-re ígéri a Mercedes – tanulmányként már meg is mutatták, EQG néven – és most az is kiderült, hogy ebben a modellben alkalmazzák először a Sila Nanotechnologies nevű cég új típusú akkumulátorcelláit.
A Sila egy olyan Li-ion akkumulátorcella-típus gyártását ígéri, amelyben a megszokott grafit helyett szilíciumból készítik az anódot. Ez a megoldás ugyan jelentős, 20-40%-os energiasűrűség-növekedést ígér, viszont eddig nem tudták megoldani a műszaki problémákat, amiket a szilícium-anód jelentős térfogatváltozása okoz a töltés, illetve a kisütés során.
A viszonylag új vállalkozás így olyasmit ígér, ami másnak még nem sikerült, a Mercedes viszont bízik benne, hogy képesek lesznek az elektromos G osztályhoz az új típusú akkumulátor szériapéldányait használni.
A Mercedes egyébként a Sila Nanotechnologies egyik nagyobb befektetője, némi részesedést is szereztek az induló vállalkozásban a tavalyi év során, és állítólag százmillió dolláros nagyságrendben fektettek az új akkucella fejlesztésébe. A kaliforniai vállalat másik jelentősebb partnere a BMW.