Vadiúj hidrogénes-elektromos autót mutatott a Renault, Scenic néven
A napokban jött a hír arról, hogy a Renault leállítja a Scenic egyterű gyártását, de úgy néz ki, a nevet újrahasznosítják. Erre utal legalábbis, hogy Vision Scenic néven mutatták be a cég legújabb, elektromos hajtású tanulmányautóját.
Az ismerős név azonban egész mást takar, mint eddig: a Vision Scenic olyasfajta, magas építésű, de alacsony hasú személyautó, mint a Mégane E-tech Electric, csak bő egy számmal nagyobb annál. A 4,49 méteres, 2,835 méteres tengelytávú autó ráadásul nem csak jellegében emlékeztet az elektromos Mégane-ra, de a hajtásukban is vannak kísértetiesen hasonló elemek. Ilyen a 40 kWh-s Li-ion akkumulátor – ilyen van az E-tech Electric olcsóbb kivitelében – illetve a 218 lóerős villanymotor, ami viszont a drágább elektromos Mégane-okból lehet ismerős.
Ez a kombináció kicsit kevésnek tűnhet a Vision Scenichez, de az elektromos hajtás mellett egy 16kW-os üzemanyagcellát is beépítettek, amely 800 km-re növeli az elérhető hatótávot.
A Renault szerint az üzemanyagcellás hibrid hajtásrendszer karbonlábnyoma akár negyedakkora lehet, mint egy ugyanekkora hatótávot biztosító tisztán elektromos autóé, persze ha megújuló energiával előállított, úgynevezett zöld hidrogénnel használják.
A gyáriak szerint a Vision Scenic külseje – amelyet a jelenlegi Renault stílushoz képest élesebb-szögletesebb vonások jellemeznek – egy 2024-re elkészülő új családi modell előfutára. Az viszont nem egyértelmű, hogy abban is lesz-e hidrogénüzemű hatótávnövelő, vagy csak akkumulátoros villanyhajtás.
Szintén kérdéses, hogy az olyan megoldások, mint az egymással szembe nyíló oldalajtók, az ülésekben tárolt gubó-légzsákrendszer, vagy a repülőgép-stílusú kormány, eljutnak-e a szériagyártásig. Az ilyen megoldások általában legkésőbb a fejlesztés költségoptimalizálási fázisában el szoktak tűnni, márpedig a formája és jellege alapján arra lehet számítani, hogy a széria villany-Scénicet szélesebb közönségnek szánják, és nem drága, kis sorozatú csúcsmodellnek.