Fiat motorral is készülhet a Peugeot 208-as

2022.05.27. 15:03

A Stellantis megalapításával egy vállalathoz került az egykori Fiat és Peugeot csoportok minden műszaki megoldása. A meglepetés az, hogy a kettőt nem csak párhuzamosan használják majd, de vegyítik is.

IMG 2560

A szabványosítás továbbra is erős törekvés a Stellantison belül, és eddig úgy tűnt, hogy univerzálisan a Peugeot-nál fejlesztett padlólemez- és motorválasztékot alkalmazzák majd mindenütt. Ám úgy fest, a Fiat viszonylag friss, háromhengeres, ezres motorját beépíthetik a PSA egyes típusaiba is.

Brazíliában bukkan fel az első ilyen autó: a Peugeot 208-asba a Fiat Firefly motorcsalád helyben gyártott, ezres változata kerül alapmotorként: a feltöltés nélküli, alkohollal és benzinnel egyaránt használható háromhengeres 75 lóerős lesz, és a Peugeot saját fejlesztésű, 1,6 literes, 115 lóerős motorja mellé érkezik.

A konkrét példánál érdekesebb a lehetőség, hogy egy Peugeot CMP platformra épülő autóba be tudják építeni a Fiat Firefly motorját. Mivel ez utóbbi a frissebb motorcsalád, elvileg az sem lehetetlen, hogy más piacokon is ez válthatja a Peugeot 1,2 literes háromhengereseit.

2

A Firefly család jelenleg háromféle motorváltozatot számlál: az ezres háromhengeres mellett 1,3 és 1,5 literes négyhengeres változatai is készülnek. Európában egyelőre a Fiat, a Jeep és az Alfa Romeo kisebb típusaiban fordulnak elő, turbós, hibrid hajtásláncban. A Stellantis francia és német márkái más benzinmotorokat használnak, de ha – ahogy a brazil példa mutatja – van mód az egységesítésre, lehet, hogy élnek is vele, és egyáltalán nem biztos, hogy ezúttal a Peugeot motorokat részesítik előnyben.

Bár a legtöbb fejlesztési pénzt már a Stellantis is az elektromos típusok műszaki alapjainak kidolgozására fordítja, belsőégésű motoros típusokat még biztosan forgalmaznak a következő egy-másfél évtizedben, így nem lehetetlen, hogy még megtérülne a benzinmotor-választék globális egységesítése.