Új kínai villanyautó mutatkozott be Magyarországon
Hamarosan új, kínai modellel bővül a Magyarországon elérhető villanyautós paletta. A Skywell egyelőre kevéssé ismert márka, a céljaik között európai és amerikai terjeszkedés is szerepel, utóbbi piacon Imperium SEV néven mutattak be autót. Nálunk is ezzel a típussal jelentkeztek be, az ET5-öst a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq ellenfelének szánják, hossza 4698 mm, tengelytávja 2800 mm, csomagtartója 467 liter.
72 kWh-s akkumulátorpakkjával ideális esetben 520, reálisan 400 km körül alakul a hatótáv. Az egyenáramú töltés teljesítménye 80 kW, váltóáramon 6,6 kW, amellyel 11 óra az akkumulátor töltési ideje. A gyorstöltés esetén nem egységesek az információk, mindenütt fél óra szerepel ugyan, ám a román honlapon 20-70 százalék közötti töltésre vonatkozik az idő, az osztrák honlapon a 20-80 közöttire, a kiállított autóhoz - valószínűleg a folyamatban lévő homologizáció miatt - nem írtak százalékot.
Az ET5 különlegessége, hogy képes lesz autó-autó, illetve autó-hálózat közötti töltésre is. Elsőkerékhajtású, az állandómágneses szinkronmotor a szomszédos országok prospektusai szerint 204 lóerőre és 320 Nm nyomatékra képes, ezzel a 0-100-as sprintet 9,6 másodperc alatt teljesíti. Az elérhető adatok szerint a vegyes fogyasztás mindezzel 17-18 kWh/100 km körül alakul, ami a szegmensben átlagosnak számít.
Bár kínai modell lévén a többség alacsony árat vár, a márka osztrák weboldala állami támogatásokkal együtt 46 ezer eurót ír, ami nagyjából hozza az európai konkurensek szintjét, cserébe azoknál sokkal gazdagabb alapfelszereltséget kínál majd. A márka mögött természetesen egy nagyobb kínai holding áll, ami buszok és elektronikai eszközök gyártásával szerzett tapasztalatot, ám mivel bányászattal is foglalkoznak, nyersanyaghiány miatt fellépő gyártási fennakadásokkal elvileg nem kell számolni.
Magyarországon egyelőre az engedélyeztetések folynak, az első példányok 2022-ben juthatnak a tulajdonosokhoz, az importőr eleinte 100-as, később 1000-es nagyságrendű eladási számokat vár.