A magyar autókba - illetve a szerbekbe és a szlovénekbe, mert náluk is ársapka limitálja a benzinárat - továbbra is 480 forintért tankolható a 95-ös benzin és a gázolaj, miközben az összes többi országból érkező autónak átlagosan 661 illetve 679 forintos átlagáron mérik az üzemanyagot, de vannak kutak, ahol 700 forint feletti összeget kérnek literenként. A nyugati országokban a 2 euró feletti árak sem ritkák.
Frissítés: a Mol jelezte szerkesztőségünknek, hogy a szerb és szlovén rendszámos járművek hatósági áras tankolása csak elvi lehetőség, erről egyelőre minisztériumi döntés nem született.
A Magyar Közlönyben megjelent szabályozás egészen pontosan így szól
„Az üzemanyag nem hatósági áras termék, ha azt külföldi rendszámú jármű töltésének céljából értékesítik. Ettől eltérően hatósági áras üzemanyaggal tölthető a külföldi rendszámú gépjármű, ha a külföldi rendszámú gépjármű államjelzése szerinti országban az üzemanyag hatósági áras termék, és a külpolitikáért felelős miniszter rendeletben megállapítja, hogy ezen országban a magyar rendszámú gépjármű – a hatósági ár mértékét ide nem értve – legfeljebb a magyar szabályozás szerinti korlátozásokkal, hatósági áras üzemanyaggal tölthető.”
A ma életbe léptetett szabályozás, mivel megkülönbözteti magyar és külföldi (tehát más EU-s állampolgárokat) vásárlókat, jogilag aggályos, így ez ügyben várható egy uniós vizsgálat, egyelőre nem egyértelmű, hogy a mostani helyzet mennyire tiszta az uniós jog szerint.
A üzemanyag árat fedő ársapkára vonatkozó szabályokat eddig is többször módosították, először a nagykereskedelmi ársapkával, aztán a kisebb kutaknak nyújtott adókedvezménnyel, majd jött külföldi kamionok megkülönböztetése, tehát várható, hogy a mostani, egyelőre sorjás kidolgozottságú szabályozáson is hangolni fognak.