Az amerikai izomautók aranykorában, 60-as és 70-es években sok nagyon különböző, ikonikus típus született, amiben egy dolog biztosan közös volt: V8-as motorral szerelték őket. Az öreg izomautók népszerűsége a mai napig töretlen, kevés autórajongó van, akit nem vesz le a lábáról a csodás kaszniba csomagolt, hangosan rotyogó V8 és a vegytiszta amerikai hangulat.
Az azonban merőben szokatlan, ha a nyolc henger jellegzetes gurgulázása helyett teherautós kerregés szűrődik ki a motortérből. Pedig ilyen is van, igaz csak utólag. Például Ryan Milliken 1969-es Chevy Novája, amibe a megszokott V8 helyére egy keményen recsegő, hatalmas Cummins turbódízel került. Az pedig a ráadás, hogy ez a Nova egy versenyautó: a tulaja gyorsulási versenyeken indul vele.

Nem is a motor igazán óriási, mivel az 5,9 literes sorhatos lökettérfogata izomautós mércével nem is olyan sok. A turbófeltöltő és a hozzá tartozó csövek mérete már sokkal határozottabb: egy gigantikus méretű, Garrett GTX5533R turbó szívja el a környezet levegőjét.
A motort egyébként a Freedom Racing építette és szinte minden elemét erősítettre cserélték, hogy bírja az extrém terhelést, amit nem csak a hatalmas turbó, hanem a nitró is súlyosbít. Pontos lóerőadatokat és nyomatékadatokat sajnos nem közöltek, de sejthető, hogy ezzel az összeállítással hatalmas számokról lehet beszélni.
Az összes többi eleme is a gyorsulási versenyzéshez épült. A futóművet teljesen újra kellett gondolni a rettentő nehéz dízel motorblokk miatt, illetve a kaszni első nyúlványai helyére is csőváz került. De érdemes még megfigyelni az egyedileg készült bukókeretet, illetve a karbon műszerfalat is.
Milliken az X275 sorozatban indult az autóval, ami nyolcadmérföldes gyorsulási versenyeket jelent, speciális gumikon. Igen, a versenysorozat érdekessége, hogy a gumi a fő szervezőelem, ugyanis ahogy a X275 is sugallja, csak 275 milliméter széles gumikkal lehet indulni. Egyébként a Nova legjobb ideje 201 méteren 4,28 másodperc, ami abban a kategóriában egy nagyon jó időnek számít.
Forrás: Dragzine, Turbo King

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
