Az újautó vásárlóknak már kevesebb mint fele venne sima benzinest/dízelt
Az EY Mobility Consumer Index felmérése szerint globális szinten már az újautó vásárlók több mint fele vásárolna tisztán elektromos hajtású autót, ez két év alatt 22 százalékos növekedést jelent.
A felmérés készítői a pandémia kezdete óta foglalkoznak az autóvásárlási preferenciákkal: az adatok szerint az összes utazott kilométer továbbra is elmarad a covid előtthöz képest, ám azok száma, akik fontosnak tartják a személyes mobilitást (értsd, saját autót) egyre emelkedik, közülük is 52 százalék mondta azt, hogy környezetbarátabb modellt vásárolna. Utóbbi hibridet, plug-int vagy villanyautót jelent, a három hajtástípus közül utóbbi népszerűsége nőtt a legnagyobbat, míg a hibridek és pluginek inkább stagnáltak.
A felmérés 18 országban 13 ezer ember részvételével készült, így globális következtetést nem szabad levonni belőle, de kialakulóban lévő trendet azért sejtet az eredmény. Elektromos autót legszívesebben az olaszok (73%) a kínaiak (69%) és a dél-koreaiak (63%) vennének, a legkevésbé Ausztráliában (38%) és az USA-ban (29%) népszerű a villanyautó. A legsúlyosabb érvként a legtöbben (38%) a környezetre gyakorolt hatásokat és a belső égésű motorral szerelt autókra vonatkozó retorziókat (34%) jelölték meg.
A villanyautóra hajlók 88 százaléka lenne hajlandó többet fizetni, 35 százalékuk pedig 20 százalék fölötti prémiumot is kicsengetne. Eközben a hatótáv miatti aggodalmak egyre csökkennek, az EV-tulajdonosoknak már csak 27 százaléka aggódik a töltőhálózat miatt.