Bemutatták a 8 üléses Land Rover Defendert
A 4,58 méteres Defender 90 és az 5,02 méter hosszú Defender 110 után, a kínálat tetejére érkezik a 130-as, amelyet egyértelműen Észak-Amerika, Kína és a Közel-Kelet igényeire szabtak.
Az új típusváltozat teljes hossza 5,36 méterre nőtt, és a többlet minden millimétere a hátsó tengely mögött jelentkezik. Ezzel hatalmasra nő a hátsó térkínálat: ötüléses konfigurációban még a nyolcüléses modellben is 1232 literes csomagtartó adódik, míg a harmadik üléssor nélküli változatban 1329 literes a csomagtartó. Lehajtott második üléssorral 2,29, illetve 2,52 köbméteres raktér alakítható ki, a három üléssoros kivitelben pedig, ahol a harmadik sorban is elfér három fő, még mindig 389 liternyi csomagnak van hely az ötödik ajtó mögött.
A több helytől eltekintve műszaki értelemben nincs sok eltérés a Defender 110-eshez képest. Hajtásból háromféle lesz, legalábbis egyelőre: a P400 típust enyhe hibrid rendszerbe kötött háromliteres, hathengeres soros turbómotor hajtja, 400 lóerő csúcsteljesítménnyel. Ezen felül kétféle dízellel is kapható lesz az autó: a D250 és a D300 a típusjelzésben szereplő teljesítményű, lóerőben. Az alapfelszerelés része minden változatban a szintszabályzós légrugózás. A nyújtott hátsó rész miatt lecsökkent hátsó terepszöget részben ezzel kompenzálják: magas állásban az autó hátsó részét jobban megemeli a rendszer, így a karosszéria enyhén előre dől.
A 130-as egyébként is viszonylag gazdag alapfelszereltséggel érkezik: az üvegtető, a Pivi Pro multimédia-rendszer, illetve a Pro légtisztító rendszer is az alapcsomag része. Ennek megfelelőek az árak is: Németországban például a legegyszerűbb Defender 130 SE D250 kivitel 87 300 euróért – közel 35 millió forintért – lesz kapható. A kínálat másik végén a Defender 130 X P400 áll, ezért 124 400 eurót, azaz több, mint 49 millió forintot kérnek.