Tavaly, Goodwoodban még csupán tanulmányautó volt a Polestar 2 sportos változata, de úgy néz ki, mostanra kidolgozták a végleges változatát, a BST Edition 270-et.
Az autónak tavaly hivatalosan nem adtak nevet, de hamar ráragadt a Beast, vagyis a szörnyeteg elnevezés. Nyilván erre utal a végleges változat nevében a BST rövidítés, a 270 pedig a tervezett példányszámra utal: összesen ennyit gyártanak majd, Európa, Észak-Amerika és Kína számára.
Az átdolgozott első lökhárító mellett az autó 21 hüvelykes felniket kap 245/35R21-es Pirelli P Zero gumikkal, a hasmagasságot valamelyest csökkentő kötényezést, 2,5 centivel leültetett futóművet, Öhlins rugós tagokat állítható csillapítással és 20%-kal merevebb rugókkal, és feláras extraként középre egy arasznyi széles fekete csíkot. A színválaszték összesen két árnyalatból áll: a képeken látható, Snow fantázianevű fehérből, illetve a Thunder nevű középszürkéből, de kérhető az autó Battleship Grey, azaz matt szürke színű fóliával is.
A sportmodell emellett némi teljesítménynövelésen is átesik: a kétmotoros hajtás összteljesítménye itt 408 helyett 476 lóerő, ami ugyan névlegesen több, mint a Tesla Model 3 Performamce változatáé, bár a Polestar autója a maga kb. 2150 kilójával nagyjából háromszáz kilóval nehezebb, így nem biztos, hogy jobban is megy a Teslánál.
Ahogy a korlátozott példányszám is jelzi, a Polestar számára a BST bemutatása leginkább egyfajta arculatépítési fogás: a gyorsítócsíkos, nagy felnis autó nyilván érdekesebb, mint a mezei Polestar 2-es, amely mára teljesen elvesztette az újdonság varázsát. Így elérhetik, hogy az emberek beszéljenek a márkáról, addig is, amíg meg nem jönnek az újabb típusok – elsőként a 3-as, amely az idén ősszel mutatkozhat be.
A Polestar 2 eddigi leggyorsabb, Performance változatát mi is próbáltuk már, ez itt az írott tesztje:
Ez meg itt a róla készült videó: