Új ID.4 változatot mutat be a Volkswagen
Az új változat a Pro 4Motion nevet kapja, és a GTX-nél valamivel észszerűbb használati tárgy benyomását kelti.
A hajtás itt is kétmotoros, de az összteljesítménye alacsonyabb, 265 lóerő a GTX 299 lóerejéhez képest. A hátsó tengelyt a hátsókerék-hajtású változatokból már ismerős 204 lóerős szinkrongép hajtja, az első kerekek viszont egy 109 lóerős aszinkron motortól kapják a meghajtást, amely teljesen lekapcsolható, ha épp nincs rá szükség.
Ez fizikailag egyébként ugyanaz a rendszer, amit a GTX-ben alkalmaznak, a különbséget az elektronika programozása jelenti, amellyel korlátozták a rendszerből kihozható teljesítményt, a kedvezőbb hatótáv-adatok kedvéért. A gyári adat szerint így a Pro 4Motion WLTP hatótávja 517 km-re adódik, míg a GTX-é 480 km. Természetesen az akkumulátor is azonos: a 77 kWh kapacitású csomag 135 kWh-val tölthető, azaz úgy fél óra alatt mehet végbe egy teljes gyorstöltés.
Az alacsonyabb teljesítmény valamivel hosszabb gyorsulási időket jelent, de a 6,9 másodperces 0-100 km/h még mindig bőven elég sportos, a 180 km/h-s végsebességen pedig nem változtattak. Az összkerék-hajtás kézzel fogható előnye a hátsókerék-hajtással szemben egyebek közt a vonatási képességekben rejlik: a Pro 4Motion 1,4 tonnát is elhúzhat, 200 kilogrammal többet, mint a hátsókerék-hajtású Pro Performance kivitel.
A gyengébb összkerék-hajtású modell az azonos hajtásrendszer miatt alig olcsóbb a GTX-nél: Németországban 49 020 euró lesz az ára, ami csupán 1395 euró különbséget jelent. Így várhatóan azok választják majd, akiknek a dinamikánál fontosabb a Pro által kínált többlet hatótáv.