A Skoda új versenygépe ugyan a legújabb Fabián alapul – így már ez is az MQB platform alkatrészeit tartalmazza – de az már ránézésre is jól látszik, hogy rengeteget változtattak rajta az utcai modellekhez képest.
![](https://kep.index.hu/1/0/4383/43832/438325/43832538_40e247dc0e17f51c91c51bc285887f3b_wm.jpg)
Az orrában például a VW csoport kétliteres TSI motorjának blokkjára épített, 1,6 literes turbómotor dolgozik, amely a gyáriak szerint 291 lóerős, és ötfokozatú szekvenciális váltón, illetve összkerék-hajtáson keresztül mozgatja a versenygépet.
![](https://kep.index.hu/1/0/4383/43832/438325/43832540_1e1ab6cad52b9b43934ed28fd6742763_wm.jpg)
A legfeltűnőbb változtatás az autón a kerekek körüli rész kialakítása: nagyobb kivágásokat, és látványos szélesítéseket kapott a karosszéria ezen a részen, hogy elférjenek a kerekek: szilárd burkolatú úton 18-as felniket és 355 mm-es első féktárcsákat alkalmaznak a rali-Fabián, a murvás futóműhöz pedig 300 mm-es fékek és 15-ös felnik tartoznak majd. A raliautó emellett látványos aerodinamikai csomagot is kapott, nagy méretű hátsó szárnnyal, és teljes szélességű első légterelővel.
![](https://kep.index.hu/1/0/4383/43832/438325/43832542_a51e53c858f9e8ae1edef24dcb6b7ab5_wm.jpg)
Az autóba 82,5 literes biztonsági tank kerül, és ebbe állítólag már szintetikus üzemanyagot szánnak, amely megújuló alapanyagokból készül.
![](https://kep.index.hu/1/0/4383/43832/438325/43832570_1b985a1d7fa40246585fe802eff0121c_wm.jpg)
Ahogy az előző generációk esetében, most sem igazán valószínű, hogy készülne utcai változat: a Skoda vezetői már korábban kifejtették, hogy egy ilyen modell kifejlesztése túl drága ahhoz képest, amennyit elkérhetnek érte, így az utcai sportmodell szerepe továbbra is az Octavia RS-nek jut.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)