Arra persze ügyeltek, hogy az autóról nagyon sokat ne tudjunk meg a fotók alapján, de néhány karakteres részlet azért így is átlátszik az álcázáson.
Némi fogalmat alkothatunk például arról, hogy a 408-as kupésága mit is jelent: szép ívben ereszkedő övvonalat, bár az is egyértelmű, hogy az autó fara nagyon magasra került, így talán nem lesz olyan drámai a fejtér-veszteség. Az orr-részről készült kép alapján leginkább az látszik biztosnak, hogy itt is a szabvány Peugeot arccal találkozhatunk: a lámpákkal elegánsan összenövesztett hűtőráccsal, és a fényszórókból kiinduló jellegzetes, közel függőleges LED-sorral.
A 408 egyik érdekessége, hogy bár adta volna magát, hogy a hasonló méretű és felépítésű Citroën C4 alapjaira húzzák fel, úgy néz ki, nem ez történt. A hírek szerint a Peugeot 308-as alapjaira építik, ami a nagyobbik, EMP2 jelű platformot jelenti, és nem a CMP-t, amire a C4 alapszik.
Ettől függetlenül műszaki értelemben nem várható jelentős újítás a 408-astól sem: a Peugeot fegyelmezett szabványosítása mellett nyilván 1,2 literes háromhengeres benzines turbómotorral, 1,5 literes turbódízellel, és talán 1,6 literes motor köré épített konnektoros hibrid rendszerrel lehet majd megvenni. Az EMP2 platformot eredetileg csak ezekhez a hajtásokhoz tervezték, de már dolgoznak egy tisztán elektromos változaton is, azaz az sem lehetetlen, hogy a 408-as is elérhető lesz tisztán elektromos járműként.