1,6 millió kilométert tekert a Teslába, nyolc motort fogyasztott el
Közel egymillió mérföldet, azaz durván 1,6 millió kilométert csavart bele Tesla Model S-ébe egy német férfi. Hansjörg von Gemmingen produkciójáról 1,2 milliónál írtunk először, decemberben már a 1,5 milliót környékezte. Mire ezeket a sorokat írjuk, talán mérföldben is megvan neki a hét számjegy. Az autót 2014-ben vette át, tehát éves átlagban 200 ezret megy, ami igen soknak hangzik – a magyar autósok évente átlagosan 16-17 ezret vezetnek.
Gemmingen ezzel szemben napi 8-9 órát tölt a kocsiban, az év majd minden napján. Így P85-ös Model S-e kétségkívül a világ legtöbbet futott Teslája jelenleg. Viszont azért közel sem arról van szó, hogy ezt az 1,6 millió kilométert minden komolyabb beavatkozás nélkül tette volna meg. Elfogyasztott ugyanis három akkumulátorcsomagot, valamint nyolc darab villanymotort. Ez utóbbi miatt nem is túlzottan boldog, állítólag fontolgatja, hogy Lucid Airre vált.
Ami az első motort illeti, az 486.250 mérföldnél lehelte ki a lelkét, vagyis bő 780 ezer kilométert ketyegett el, ami egyáltalán nem rossz. Az ezt követő villanymotorok viszont már átlagosan csak 200 ezer kilométer körül bírtak. Ezekért ráadásul fizetnie is kellett, hiszen a nyolc év vagy 125 ezer mérföld (200 ezer km) garanciát az ő tempójában hamar túlhaladta. Az aksicserék ellenben nem kerültek pénzébe, mivel azokra nyolc év kilométer-korlátozás nélküli jótállást vállalt a Tesla.
Az évek során amúgy rengeteg országot megjárt már a Teslával, de hát a kilométerek nyilván nem maguktól gyűltek. Skandináviától Dél-Európáig szinte mindenhol megfordult, hazánkat is érintette, sőt Kínába is elment a Teslával. Érdekesség, hogy nem túl gyakran használt Superchargereket, inkább azokban a hotelekben dugta be éjszakára a konnektorba, ahol amúgy is aludt. Egyébként defenzíven és odafigyelve vezet, a hatótávval mindig elégedett volt.
Márciusban egyébként megírtuk Jim O'Shea történetét, aki egy régi kocka Volvóba gyűrt bele 1,6 millió kilométert. Ő aztán kapott is használatra egy vadonatúj S60-ast, de a jelek szerint a Teslánál nem így gondolkodnak. Gemmingen állítólag megkereste a márkát az elképesztő eredménnyel, de válaszra sem méltatták. Azt mondja, ez egy újabb indok a Lucid Air mellett.