Az Audi Münchenben nyújtott be keresetet a Nio ellen, azon az alapon, hogy az ES6 és ES8 típusjelzések tartalmazzák az Audi védjegyként használt S6 és S8 típusjelzéseit.
Az persze igencsak megkérdőjelezhető, hogy a bíróságon is megáll-e ez az érvelés, hiszen ennél jelentősebb egyezésbe sem kötöttek bele korábban. Ott vannak például a Volvo S60 és S80 típusai, amelyek láthatóan nem zavarták az Audit az elmúlt kb. két évtizedben.
A Nio ráadásul egyelőre nem is kínálja az autóit Németországban: bár terveik vannak erre vonatkozóan, legkorábban 2022 negyedik negyedévében kezdődhet a kínai modellek importja. A Nio Európán belül jelenleg csak Norvégiában forgalmaz autókat. Németországban egyelőre csak kiállításokon tűntek fel a kínai márka típusai, de ezeken, nyilván óvatosságból, eltávolították a típusjelzést a járművekről.
A tervek szerint a Nio nem is az ES típusokat kínálná elsőként Németországban, hanem az ET7-est, ami egy 5,1 méteres, ferde hátú személyautó, és egyebek közt az Audi E-tron GT közvetlen ellenfele lesz.
A per eredménye legfeljebb kisebb kellemetlenség lehet a Nio számára – az új típusjelzés alkalmazása egy még szinte ismeretlen autó esetében nem tűnik nagy problémának – viszont jelzi, hogy az Audinál is fenyegetést látnak a kínai villanyautó-gyártóban, amelynek a termékei az adatok alapján sok tekintetben felülmúlják a VW luxusmárkájának elektromos modelljeit.