Kiderült, mit tud Travis Pastrana öreg Subaru kombija
Korábban már rácsodálkoztunk Travis Pastrana Subaru GL Wagonjára, nem gondoltuk volna ugyanis, hogy az öreg japán kombiból ilyen kívánatos versenygépet lehet faragni. Akkor azonban még nem sok konkrétumot lehetett tudni arról, mire is képes az autó. Egészen mostanáig.
Most ugyanis kiderült, hogy a Family Huckster (a huckster ószerest vagy házalót jelent) fantázianévre keresztelt Subaru 862 lóerőt tud, amit egy turbós, négyhengeres bokszermotornak köszönhetünk. Azt ugyanakkor nem részletezték, mi volt a kiindulási alap, és milyen módosításokkal érték el ezt az igen meggyőző számot. Annyi biztos, hogy Subaruból van a motor. Amúgy a GL saját 1,6-os bokszere 68 lóerőt tudott. A váltó hatfokozatú szekvenciális, a futómű pedig ralivébé-szint.
A beltér is a nyolcvanas éveket idézi, a 12 colos digitális kijelzővel is ezt próbálták erősíteni, valamint a szénszálas műanyagok egy részét kékre színezték, utalva arra, hogy a Subaru abban az időszakban szívesen használta ezt a színt a műanyagjain. Kapott ám rádiót is, mert az egy ilyen hegyes versenygépnél nagyon fontos. Azt egy 1983-as GL-ből mentették át.
Ami a lemezek alatti részleteket illeti, természetesen nem sok köze van az autónak a gyári GL Wagonhoz. Teljesen egyedi csővázat építettek erre a célra, erre húzták rá a tekintélyesen kiszélesített kasznit. A hátsó szárny elektropneumatikusan működtethető, de azon kívül is számos részlet hivatott a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok elérését szolgálni.
Az autót élőben a jövő heti goodwoodi Festival of Speeden lehet majd először látni, ahol természetesen rajthoz áll a felfutón. Pastrana szeretne vele dobogóra állni, ahogyan tette azt tavaly is egy erősen átépített WRX STI-vel. Később pedig Gymkhana-videót is forgatnak a Family Hucksterrel.