Nagy csendben két éve dolgozik azon a brit Jaguar Land Rover, hogy a Jaguar márkát teljesen új, elektromos kínálattal lássák el. Nem tartanak meg semmit a jelenlegi választékból: három magas építésű, elektromos szabadidő-autóval minden mást leváltanak.
Az Autocar szerint az az elképzelés, hogy a Range Rover drágább típusainak mintájára a Jaguar trióból is évi 50-60 ezer autót próbálnak eladni, méghozzá a 100 ezer angol fontos lélektani határ környéki induló áron.
Állítólag három azonos alapú autóról van szó: egy háromajtós, egy ötajtós, illetve egy nyújtott tengelytávú, sofőrös csúcsmodell készül, ugyanarra a Panthera fantázianevű padlólemezre, de a szoros rokonság ellenére ezeket három külön típusként forgalmazzák majd.
A pletykák szerint a Jaguar a következő években már csak az alapanyagot nyomja a meglevő típusok gyártósoraiba, de fejlesztést már nem terveznek, az új kínálat bevezetését pedig 2024 vége felé kezdik majd meg, valamiféle gyártás-közeli tanulmányautóval. A végleges modellek bemutatására és a szériagyártás elindítására 2025-ben kerülhet sor.
Magukról az autókról ennek megfelelően elég keveset tudunk biztosan, az viszont egyértelműen kiderült, hogy a Jaguarokat látványos stílussal szeretnék eladni: ha úgy tetszik, ezek lesznek a Land Roverek sportos megfelelői a kínálatban.
A Land Rover egyébként az utóbbi években a drágább Range Rover modellek iránti, meglepő mértékű keresletnek köszönheti, hogy kilábalt az anyagi nehézségekből: 2019-ben, az utolsó járvány előtti évben például 55 ezer Range Rover, 85 ezer Range Rover Sport és 60 ezer Range Rover Velar fogyott, ami arra utal, hogy a drága SUV-k iránti érdeklődésre tényleg érdemes lehet rábízni a Jaguar márka sorsát, legalábbis ha csak az üzleti szempontokat nézzük.