Új autómárkát mutattak be, Aehra néven
Elég jó üzletet ígér az elektromos luxusautók piaca, ennek megfelelően egyre több a jelentkező a benépesítésére, az olyan ismert márkáktól kezdve, mint a Jaguar vagy a Mercedes, a teljesen új vállalkozásokig. Az utóbbiak táborába tartozik az Aehra, amely egyelőre néhány ismert szakembert tudott felsorolni, néhány vázlatos tervvel együtt.
A márkát alapító Hazim Nada és Sandro Andeotti korábban arról lett ismert, hogy az Aero Gravity nevű céget vitték, amely Európa legnagyobb szélcsatornáját üzemelteti. Rajtuk kívül még Filippo Perini erősíti a csapatot, aki a Lamborghini, a Genesis és az Italdesign formatervezési tevékenységét is irányította korábban.
Az Aehránál most mindannyian két típus kidolgozásán kezdtek dolgozni, és bár a céget vezető Nada szerint el szeretnének szakadni a sablonoktól, azért Tesla mintára egy nagy elektromos szedánnal, és egy azonos alapú, kicsit még nagyobb alapterületű SUV-val próbálnák bevezetni az új márkát a luxus-villanyautók piacára. A szedán 160 ezer euró körüli árcédulával érkezne a tervek szerint, míg az SUV-n 180 ezres árcédula fityeg majd, azaz tényleg a prémium-szegmenst krémjéből próbálnak lefölözni egy keveset.
Érdekes, hogy még csak hihetetlen számok sem bukkannak fel az ígéretekben: 800 km-es hatótávról beszélnek, ami ebben az ársávban 2025-ben aligha lesz különleges képesség. Nada azt is egyértelművé tette, hogy nem szeretnének belecsúszni a teljesítményversenybe sem: úgy néz ki, inkább a stílussal szeretnék megteremteni az új márka vásárlóközönségét. Az árhoz, és a márka ismertségéhez képest a megcélzott példányszám is elég bátor: típusonként 25 000, azaz összesen évi 50 000 autót szeretnének eladni.
Az egyelőre nehezen jósolható meg, hogy meddig juthat el a fiatal vállalkozás: egy ilyen esetben leginkább az számít, hogy mennyire sikerül jól a két autó, felkelti-e a vágyat a célközönségben, annyira, vagy jobban, mint egy hasonló árfekvésű elektromos Jaguar, Bentley, Porsche vagy Mercedes.