Kínai testvért kapott az elektromos Dacia
Európában Spring néven forgalmazzák a Dacia villanyautóját, más piacokon eközben Renault jelvény és City K-ZE típusnév alatt fut. Míg a benzines testvérmodellek Indiában és Brazíliában készülnek, az elektromos SUV-t Kínában, a Renault és a Dongfeng - időközben különvált - vegyesvállalata gyártja. Nemrég az ex-partnercég is bemutatta a saját verzióját.
A Dongfeng a Nano Box nevet adta az elektromos kompakt crossovernek, amit felszereltségtől függően 65 ezer - 71 ezer jüanos (3,8 millió - 4,1 millió forintos) áron kínál. A Nano Box nem az első ebben a sorban, Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1 és Venucia e30 néven is készülnek Spring-változatok.
A formaterven csak minimális változtatásokat eszközöltek, a Nano Box lemezei gyakorlatilag változatlanok, így a méret is csak minimálisan tér el: 3723 mm hosszú, 1579 mm széles és 1515 mm magas - míg a tengelytáv változatlanul 2423 mm. A dizájn ezzel együtt is egészen modernre és Kínától szokatlanul letisztultra sikerült.
A beltér a Daciához és a Renault-hoz képest is teljesen új: a 7 colos digitális műszeregység és a 10 colos infotainment kijelző alap, a középkonzolt is átdolgozták, emellett hátsó parkoló-szenzort, klímát, hangvezérlést és távolról, telefonos applikációval irányítható funkciókat is kínál a Dongfeng.
A 44 lóerőre és 125 Nm nyomatékra képes villanymotor az első kerekeket hajtja. Az akkumulátor kapacitása 27,2 kWh, ami a kínai mérési ciklus (CLTC) szerint 331 km-t tud. Ez jóval nagyobb a Spring hatótávjánál, igaz, utóbbinak csak a WLTP szerinti adatát ismerjük: 225 km. A fentiek fényében villanyautóként is versenyképes csomagnak a tűnik a Nano Box, a Dongfeng beszámolója szerint egy nap alatt 10 ezer rendelés érkezett rá.