Szoftverproblémák miatt csúszó villanyautók okozták a VW-vezér vesztét
Az idei év egyik legfontosabb autóipari történése kétségkívül a Volkswagen eddigi vezérigazgatója, Herbert Diess távozása. Ahogyan azt mi is megírtuk, a szakember közös megegyezéssel távozik a pozícióból, helyét Oliver Blume, a Porsche jelenlegi első embere veszi át szeptember elsejétől. Most újabb információk láttak napvilágot Diess leváltásával kapcsolatban: szoftverproblémák okozhatták a bukását.
Ezek a hírek persze nem érkeztek teljesen váratlanul. Alig pár hete számoltunk be róla, hogy már nem először csúsznak a Volkswagen fejlesztései a szoftver miatt. Az Automotive News Europe friss beszámolója szerint egyebek mellett a Porsche Macan elektromos variánsát, valamint az Audi-féle Artemis projektet is visszavetették a problémák. Jól jelzi, hogy merre tart az autóipar, ha ilyen magas pozícióból is nagyot lehet bukni a szoftverek miatt.
Úgy tudni, hogy a Volkswagen ID-modellek esetében is volt némi késés a szoftverfejlesztéssel kapcsolatos problémák miatt, ráadásul bizonyos esetekben nem volt megoldható a távoli frissítés, az ügyfeleknek ugyanúgy a szervizben kellett hagyniuk az autóikat, mint a hagyományos hajtású modellek időszaki karbantartása esetén.
Nem segített a helyzeten Diess vezetési stílusa sem, amit a források leginkább keményfejűként írnak le, és összefüggésbe hozzák azzal is, hogy miért nem sikerülhetett neki összekapni a Cariad szoftverfejlesztő részleget. Decemberben egyébként Diess feladatait újraegyeztették, külön megbízást kapott a Cariad felpörgetésére, de nem jártak sikerrel az erőfeszítések, a szakember pedig egyre inkább elvesztette a bizalmat.
Jelen állás szerint úgy fest, a Macan EV az idei év végére érkezhet meg, hosszabb távon pedig egy újabb elektromos hobbiterepjáróval, az abszolút luxuskategóriásnak szánt, a Cayenne fölé pozicionált, jelenleg K1 belső kódnéven futó modellel számolhatunk. Az Audi Artemis projektjéből 2027-re érkezhetnek meg az első villanyautók.