A Suzuki és a Toyota között jelenleg is elég jó a kapcsolat. Együttműködésükre jó példa a hazai piacon is kapható Suzuki Swace és Across, amelyek lényegében átcímkézett Toyoták: előbbi a Corollából, utóbbi a RAV4-ből született meg. Működik ez fordítva is: a Toyota egyes piacokon Glanza néven árulta a Balenót. Érdekesség, hogy a jó viszony ellenére a hibrid Vitara hajtásláncára nem igaz ilyen rokonság, az saját fejlesztés. Ugyanakkor elektromos autókra kiterjeszthetik a barátságot.
A hírek szerint ugyanis a költségcsökkentés jegyében közös villanyautó-alapokat használnának. De mivel a Suzuki kifejezetten olcsó tömegmodellben gondolkodik, szinte teljesen biztos, hogy nem a Toyota első saját elektromos gépét, a bZ4X-et ültetik át, hiszen az – legalábbis Magyarországon – közel 21 millió forintról indul. Helyette a CH-R full elektromos utódjaként 2024-re várt bZ3X jelentheti majd a kiindulási pontot.
A Suzuki két évvel ezelőtt mutatta meg elektromos autója előhírnökét, a Futuro-e tanulmányt. Manapság divatos műfajról, kupétetős szabadidő-autóról van szó – méreteiben a fentiek értelmében jó eséllyel a bZ3X-et közelíti majd az ebből faragott szériamodell. Annyi biztos, hogy már akkor is kimondottan az indiai közönségre céloztak. A jelek szerint ebben azóta sincs változás, a japán márka legnagyobb piacáról van szó, így a helyben gyártás is logikusnak tűnik.
Más kérdés, hogy mivel az ottani és az európai biztonsági és egyéb előírások jelentősen különböznek, mennyire lehet majd életképes a mi kontinensünkön a Délkelet-Ázsiának tervezett modell. Idővel biztosan többet tudunk majd meg a projektről, egyelőre nem ismertek a céldátumok.