A Dodge majd egy évtized után mutatott be új modellt, a Hornetet. Az új kompakt SUV-ről már korábban is lehetett tudni, hogy az alapját az Alfa Romeo Tonale adja, az álcázott tesztautók alapján pedig azt is lehetett sejteni, hogy nem különbözik majd túlságosan az eredetitől. Az anyacég Stellantis egy belsős informátora szerint ez nem különösebben tetszik az Alfának.
A Tonale alapvetően egy Alfa-projektnek indult, de a Dodge flotta-átlagának csökkentése miatt sikerült kiharcolniuk, hogy kicsit átdolgozva saját márkanév alatt is piacra dobhassák. A TheDrive-nak névtelenül nyilatkozó munkatárs szerint a Dodge kihasználta a Tonalét, a Hornet pedig kizárólag a CAFE-számok javítása miatt született meg.
A forrás szerint nem volt elég pénz, hogy az eredetitől látványosan eltérő formatervet adjanak a Hornetnek, mivel a C-szegmensben eleve alacsony a kereshető profit. A költségesebb részek, például a lemezek, megegyeznek a Tonalén használtakkal, csak azokhoz az alkatrészekhez nyúltak a Dodge-nál, amelyekhez ráncfelvarrások alkalmával szokás: a lámpák, a hűtőrács és a lökhárítók lettek mások.
Súlyosbíthatja az Alfa reakcióját, hogy nem igazán tudtak átütő sikert elérni a márka újbóli amerikai bevezetésével, ráadásul a most lemásolt Tonale az Alfa egyik legfontosabb modellje, amit a Lexus UX, a BMW X1 és Mercedes GLA ellen vetnek be.
A Dodge szerint a Hornet fogadtatása pozitív, 24 óra alatt 14 ezer rendelés érkezett rá, ami azzal együtt adhat okot aggodalomra az olaszoknál, hogy szűk 10 ezer dollárral olcsóbban is kínálják, mint a Tonalét, vagyis több mint valószínű, hogy kannibalizálni fogják egymás eladásait.