Solus GT: egyenesen a Gran Turismóból jön a kőkemény McLaren
Az autós témájú videójátékokban többnyire eleve létező autókat irányíthatunk. A már-már legendásnak mondható Gran Turismóban ugyanakkor előfordul, hogy egy-egy neves gyártó eleve a játékra igazítva mutat be egy-egy tanulmányt, amelyekből aztán soha nem lesz szériamodell, vagy ha mégis, az nagyon távol áll a koncepciótól. A McLaren most éppen fordított utat jár: a Solus GT a virtuális világból kiszakadva vált valóságossá.
A sportkocsi a játékban látott, 2017-es McLaren Vision GT átirata a való világra. Lényegében arra szánják, hogy elkenje a gyártó minden más modelljének száját, ezt támasztják alá az adatok is. Miközben a jelenlegi paletta minden tagja ikerturbós V8-assal készül, addig a Solus GT teljesen más iskolát követ. 5,2 literes szívó V10-esét a Judd Power fejlesztette, 840 lóerőt tud, csúcsnyomatéka 650 newtonméter. A 0-100 km/h-t 2,5 másodperc alatt tudja, végsebessége 320 km/h fölötti. Amúgy tízezerig is elforog.
A hétfokozatú szekvenciális váltó esetében versenytechnikát alkalmaztak, és persze a kuplungot is ehhez igazították. Egyébként az is egészen parádés, hogy mindössze kerek egy tonna az autó tömege, leszorítóerőből ellenben akár 1200 kilónyit is termelhet. A formatervezéskor természetesen kiemelt szempont volt az aerodinamika, a legjobb eredmény érdekében pedig nemcsak valódi, hanem virtuális szélcsatornás teszteket is végeztek. Állításuk szerint minden eddigi McLarennél jobbat alkottak, leszámítva persze az együléses versenyautókat.
Az autó egyszemélyes, az ülést pedig a vezetőre szabják. Jár a kocsihoz FIA-homológ versenyruházat, bukósisak és az egyebek mellett az F1-ből ismert HANS, amely a fejet és a nyakat támogatja, fontos szerepe van egy esetleges ütközésnél. De mivel a McLarennél jól tudják, hogy az erőt uralni is kell, pilótatréninget is tartanak a vevőknek.
Ezekből nyilván már ki lehet találni, hogy nem utcai, hanem kimondottan versenypályára szánt gépről van szó. Pontos árát nem ismerjük, de valahova 3,5 millió dollár, azaz közel 1,5 milliárd forint környékére tehetjük. Úgy tudni, a vevők körét is korlátozzák, ugyanis csak az kaphat a méregdrága és irdatlan gyors Solus GT-ből, akinek van otthon az amerikai piacra célzott Sabre-ből. Mondjuk emiatt ne legyenek álmatlan éjszakáink, a hírek szerint ugyanis mind a 25 példány a hivatalos bemutató előtt elkelt. Most még egyébként a versenypályás tesztek zajlanak, a szállítás 2023-ra várható.