Hivatalosan is bemutatták az elektromos Maseratit
A Maserati régóta csepegteti az információkat és a többé-kevésbé álcázott képeket az új elektromos kupéjáról, a GranTurismo Folgoréról, nagy meglepetést így nem okoz a gyártásra kész verzióról készült videó.
![](https://kep.index.hu/1/0/4509/45092/450924/45092404_ccd891baa8db48c410f928e752621d00_wm.jpg)
Az autó nem hoz formai forradalmat, a szokásos márkaarculati elemeket ülteti át a granturismós sziluettre: az első és hátsó lámpák a középmotoros MC20-ról lehetnek ismerősek, az első kerekek mögötti szellőzőnyílásokat is pl. a Ghiblin és az új Grecalén is láttuk, a szinte elliptikus hűtőrács azonban sajátos rácsozatot kapott. Az elektromos mivoltról a bal hátsó lámpa alatti töltőfedél árulkodik.
Technikai információkat is közöltek, de a specifikáció még messze nem teljes: a Folgore három villanymotorjának összteljesítménye 1200 lóerő, a 0-100-as sprintet 2,7 másodperc alatt éri el, a végsebessége pedig 320 km/h. A töltésről egyelőre annyit tudunk, hogy 10 perc alatt 160 km-nyi hatótávot képes magába szívni, 100 kilométerhez pedig 5 perc is elég.
![](https://kep.index.hu/1/0/4509/45092/450924/45092418_b7864f29421d7ddbf1b997b2a179d4d8_wm.jpg)
Az új GranTurismóból benzines változatot is készít a Maserati, ezt várhatóan az MC20-ban bemutatkozott, saját fejlesztésű Nettuno V6-os hajthatja. A márka az évtized közepére már minden modelljéből kínál majd elektromos változatot, 2030-ban pedig végleg kivezetik a hagyományos motorokat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)