Soha nem látott fotók kerültek elő egy Opel prototípusról
Egy rég eltűnt modell, az Opel Blitz furgon prototípusát ábrázoló fotósorozatra bukkantak az Opel Classic szakértői egy árverésen. A képeken egy, az 1930-as évek közepén készült, már sorozatgyártásra kész állapotú, akkor kimondottan modernnek számító áruszállító látható, mely a mai "bulldogfülkés" kialakítású modellek elődjének számított.
Leif Rohwedder, az Opel Classic vezetőjének elmondása szerint az Opel archívumában nem voltak ilyen fotók, sőt úgy tudják, semmilyen publikáció nem jelent meg erről a prototípusról, így a haszongépjármű évtizedekre feledésbe is merült.
Ahogyan az a képeken látszik a Blitz áruszállító műszakilag gyártásra kész és vezethető állapotban volt, motorja az Olympiából, felfüggesztése a Blitz teherautóból származott, opeles részlet a sárvédők fekete színe. A gyári kódnevet ceruzával írták a képek hátára: 1.5-23 COE. A számok a motor hengerűrtartalmára (1488 köbcenti) és megközelítőleg a tengelytávra utalnak (2,400 mm), míg a „COE” betűszó (Cab Over Engine) a motor feletti fülkét jelenti. Utóbbi a hosszú orrú fülkékhez képest jelentősen rövidebb teljes hosszt eredményezett változatlan raktérméretek mellett – vagy azonos hossz mellett nagyobb rakteret. A motort az első üléssor alá és kicsivel elé építették be, innen a „bulldogfülke” elnevezés.
Ilyen áruszállítók alapvetően csak az USA-ban, Németországban és Franciaországban készültek, de a németeknél például mindössze két ilyen típus futott, mindkettőt az 1930-as évek elején mutatták be, egyszerű, dobozszerű karosszériával és kéthengeres kétütemű motorral. Egyikük sem lett különösebben sikeres, hiszen a vevők az olyan hosszú orrú teherszállítókat keresték, amilyenek például az Opel 300 kilótól 3 tonnáig terjedő teherbírású gépei voltak akkoriban.
Így a Blitz 15-23 COE sosem került sorozatgyártásba, amiben az is szerepet játszhatott, hogy a 30-as években a németek már a második világháborúra készültek. A könnyű áruszállítók ezért nem voltak fontosak, és még ha az Opel el is indította volna a gyártást, azt a világháború miatt valószínűleg gyorsan le is állíttatták volna.
Forrás: Stellantis