A Dacia szerint nem kéne a vevőkre erőltetni a vezetéstámogató rendszereket
A Daciának nem a legjobb a renoméja az autómárkák között biztonság szempontjából. A legújabb Sandero és a Logan is csak két csillagot kapott az Euro NCAP által végzett törésteszteken. Ennél is rosszabb értékelést kapott a márka tavaszi elektromos modellje, a Spring, valamint a Jogger hétüléses családi változata, melyek mindössze egyetlen csillagot tudhatnak a magukénak az ötből.
Ugyanakkor azt érdemes figyelembe venni, hogy az egyik fő oka annak, hogy a Dacia modellek gyenge eredményeket értek el a törésteszteken, az aktív biztonsági technológiák miatt alakult így. A járműveket olyan funkciók hiányában dobták piacra, mint a sávtartó asszisztens, hogy ezzel is alacsonyan tartsák az árát. Emellett azért is, mert a román márka szerint ezt a funkciót úgyis sokan kikapcsolnák, és akkor meg minek? Erről a márka vezérigazgatója, Denis Le Vot is beszélt egy interjúban, amit a Top Gearnek adott.
Ettől függetlenül a Daciák még nem nevezhetők guruló koporsóknak, hiszen az Euro NCAP tavalyi tesztjén a Sanderót és a Logant csak az aktív biztonsági rendszerek hiánya akadályozta meg abban, hogy jobb minősítést kapjanak. A Dacia mellett eddig is az egyik fő érv az olcsóság volt, ezért az árak alacsonyan tartása érdekében a Renault-csoport 2030 után is ragaszkodni fog a belsőégésű motorokhoz.
Érdekesség a márka kapcsán, hogy azt sokan kis márkának tekintik, ugyanakkor az Automotive News Europe szerint a Dacia a harmadik legkelendőbb autógyártó Európában. Legalábbis akkor, ha a magánszemélyek vásárlásait nézzük.
Forrás: Dacia, Top Gear